Fyra små rätter

Nu packar jag de sista slattarna, sen lastar vi släpvagnen, sen städar jag, sen bor jag inte här längre. Och så var det med det! Imorgon på förmiddagen kör vi till Sundsvall, och jag hoppas vid gud att det inte är lika kvävande, strålande varmt som idag. Blir det så kommer jag att hänga ut genom bilrutan, så mycket törs jag lova.

För övrigt har jag kommit till insikten att benen blir inte bruna om de inte är bara. Därför har jag ränt runt halvnaken de senaste dagarna. Öppna sandaler och korta klänningar, less is more - i en helt ny bemärkelse.

Äsch, tid för det här har jag ju egentligen inte. Därmed återgår jag till en av världens tråkigaste sysslor - att packa! Det är nästan roligare att moppa golv...


Sen tror jag bestämt att någon tar studenten idag va? Grattis snootcake!!!

shout outs

Som ett gästboksinlägg, typ. Fast omvänt. Oerhört fiffigt, om jag får säga det själv.

Fruitcake; om du får veta vad som händer i mitt liv vill jag veta vad som händer i ditt. Student, bal, skavsår, andningssvårigheter, köttbulleintag - whatever. Jag är för övrigt mycket ledsen att jag inte kan närvara när du rutschar ut, du anar inte hur mycket jag vill vara där då! Jag blev vara väldigt ockuperad, väldigt snabbt. Stor, lagom blöt, jättekladdig, gosig kindpuss till dig.

Christina; kom hem nu. 21 juli är alldeles för långt bort. Hoppas du inte har något emot en kissekatt, för isåfall får du sova på gatan. Dessutom skulle det sitta mycket fint om du kom hem med tanke på att vi har en bok att författa. Sen vill jag höra alla dirty details om ditt grekiska leverne. Shame on you, you filthy filthy girl. Kärlek till dig - tänk dig en skolchokladmuffin med valfri inbyggd mupparna-scen. SÅÅÅÅ mycket bra kärlek.

Joaquin Phoenix; whenever you're ready.

Min frisör; varför klippte du det så kort på sidorna för? Va?

Linnea W: Grattis på födelsedagen!

Philip; Hej, hur är det med dig? Vet du, jag fick jobbet i Sundsvall, woohoo! Jag flyttar nu på torsdag och det känns hur galet som helst. Galet bra. Mycket, mycket bra. Du måste hjälpa mig hitta ett kattnamn också. Tack på förhand. Toodles.

Alla årets IB-studenter; pjuh, huh? Hoppas ni får en strålande studentdag! Och Elina; lycka till på Island! Har jag sagt att du är grym förresten? Stor kram till dig!

IB204; Minns ni regnet? Minns ni leverpastejsnittarna? Minns ni den rostiga buren? Minns ni hur vi var bäst i världen, av alla världar? Minns ni mig?

Överut!


En obegriplig explosion här dårå

3 dagar kvar nu bara. Det känns helt surrealistiskt, för att låta dryg som ett Björn Axén-schampoo. Jag bara packar och packar. Vid det här laget har jag packat så mycket att jag inte vet vad mer jag ska packa. Det fina i fågelsången är bara det att det är horder med saker kvar att kartongera, vika och tidningspapperera. Massor. Massormassor. Tur må det då vara att jag lärt mig något av tidigare flytter; börja i tid, strukturera, märk kartongerna, måla inte in dig i ett hörn.

Det som återstår nu är egentligen mest kläder, och lite mera kläder. Jobbigt mycket kläder. Det är en yrkesskada.

Ikväll skulle jobbet hålla avskedsfika för mig hemma hos Frida. Det var bara Anna som kunde komma, det var trist, men det var jättemysigt ändå. Frida hade handlat upp Hemköps hela fikalager, och jag var inte sen att hugga i. Det bästa var att jag fick gosa med Russin, en topp-tre världens sötaste katter-katt. Men kinkig och needy som tusan. Apropå det har jag bestämt att skaffa katt när jag kommer till Sundsvall, det borde gå kalas med tanke på att jag har egen ingång till min lägenhet. Jag måste bara komma på ett fint namn, sen ska jag slå till. Fast det borde kanske ske i omvänd ordning?

Nåväl, nu ska jag försöka knyta mig. Imorgon är det tvättid, butikshäng, packning, städning, laxätning och parksittning som står på schemat. För tillfället. Det är så tråkigt hemma hos mig nu, så jag måste försöka fylla tiden med något. Jag har packat undan både tv-spel och dvd och allt som är det minsta roligt. Det enda som återstår är jobb, jobb, jobb. Som om det inte kommer vara nog med det i framtiden... mmm. Allt kommer att bli bra.