Dagar som är kissiga

Ah, hela den här dagen bara kruppar. Och imorgon kruppar i förskott.

Sicken tur att jag lyckats hålla lågan uppe hela dagen men nu när jag kommit hem så känner jag bara hur alla nerver håller på att äta upp varandra. Stress är nog inte min grej, på lång sikt.

Jag är nog alldeles för snäll. Snällare än vad som är bra för mig. Jag saknar skolan litegrann också. Var nu den känslan kom ifrån och hörde hemma.


Saker som är kissiga

Jag är mycket arg på den redlösa unge herrn som i lördags spillde halva sin öl på mig och mina högt älskade Acne-jeans. Jag hade planerat att inte någonsin tvätta dom, men nu har jag inget val. Under inga omständigheter kan jag gå runt och lukta suröl. Helst inte på jobbet. Kissigt.

Annars har det varit en förvillande, stressig, lagom, krånglig och mycket bra dag. Jag skulle på smygpremiär av Rut mfl men det blev inte av since kassaapparaten har kapsejsat where I work. Det är också kissigt, på så många nivåer.

Annars en gång till flyttar min käraste Pling till hufvudstaden om prick fem minuter och imorse önskade jag att jag hade en mattebok så jag kunde leka med min Texas. Rätt kissigt det med.

Nintendo, Scooby-Doo och Folkets Jubel

Åhj, vilken helg jag har haft! Makalöst, dundermegahyper-superb!

Fredagen var kanondagen av kanondagar. Jag skulle sitta barnvakt med SaraLi åt hennes småsyskon och en kusin. Kusinens storasyster - kusin nr 2 - och hennes pojkvän var också med. När jag traskat dit efter jobbet hade precis Scharinskapizzorna anlänt så det var bara att hugga in. Magnifikt. Sen spelades Nintendo Wii och det var verkligen hur kul som helst. Jag kände att jag hade världens bästa opportunity att släppa loss och ha kul så jag körde fullt ut och det blev hur bra som helst.

Efter Nintendospelandet blev det godisköp och filmtittande. Sen var det ju tänkt att barnen skulle sova, men icket. Någon uppriktigt intelligent person i sällskapet kom på att vi skulle leka tagen, vilket vi också gjorde, i cirka en och en halv timme eller något liknande. Rena träningspasset, jag var helt slut efteråt. När till och med vi "vuxna" sprang runt och skrek som galningar så insåg jag att det här är itne barnvaktssittande, det här är lekstuga. Vi avslutade kvällen med att berätta spökhistorier innan ungarna somnade, med tända ljus och kattmys. Sist av allt somnade SaraLi på min rumpa tittandes på Scooby-Doo. En helkväll.

På lördag gick jag miste om en oxfilémiddag i trevligt sällskap tack vare bristfällig kommunikation. Dock fick jag micrat oxfiléfika i efterhand. Hos SaraLis pappa var vi igen. Där visade det sig att de hade Super Nintendo, som jag växte upp med. Det tog inte lång tid innan jag blev idolförklarad, glorifierad och ja, sagd vara världsbäst på Donkey Kong. Vi turades om att spela så att alla fick prova banan och dö, sen klarade jag den och samlade igen alla liven. Haha, vadå perfekt? Höjd till skyarna, som aldrig förr. Egokick utan dess like =) Det är nog mitt bästa ego-tips; spela tv-spel med barn.

Efter Nintendospelandet, igen, blev det Folkets Jubel där jag och SaraLi dansade tills jag förlorade känseln i benen. Jag är den som aldrig bär högklackat men i lördags gav jag det en chans. Självfallet då med de högsta klackarna jag har. Det var tillräckligt svårt att gå med de, vad tänkte jag där egentligen? Hursom hade jag packat med mig extraskor i väskan så när det var dags att gå hem fick jag sväva på moln. Halleluja.

Jag är en sån som packar ned extrasaker, just i fall att. Min käraste kombo skrattade åt mig när jag en helt  vanlig dag packade ner en extra halsduk ifall det skulle bli kallare, plus vantar och en fleecetröja. Jag är en gammal tant, i själ och hjärta.


Jag kunde inte låta bli

Är hemma hos mamma och bläddrar bland gamla bilder vilket självfallet resulterar i en plötslig lust att bjuda på tveksamma förevigningar (?) av mitt emellanåt ack så dansanta jag. Och uppenbarligen långa meningar utan vare sig uppehåll eller skiljetecken.



Se, njut, hånle, lär, fråga inte.


Toalettpappersräkneri

Since I have no manners I would like to address the issue of the amount of toiletpaper used where I work.

Förra måndagen gick jag och handlade för jobbets räkning. Främst toalettpapper, för det tycks vi aldrig riktigt ha. Hursom, när jag kommer tillbaka nu i måndags så bara råkar jag se att två rullar redan är borta. Det fick mig att fundera. 


Runt dessa Hemköpsrullar har de lindat 40 meter toalettpapper. Om man ponerar att man använder ca +/- 50 cm (en halv meter) vid varje toalettbesök blir det således 80 toalettbesök per toalettrulle. Nu var det ju så att det var två rullar, vilket ger oss 160 toalettbesök. 160 gånger på en arbetsvecka, som i vårat fall består av 6 dagar, betyder att det kissas runt 26-27 gånger varje dag. Och vi är absolut max 4 personer på jobbet per dag. Detta skulle alltså betyda att vi kissar 6-7 gånger var under dagen när vi jobbar.

2 toalettbesök  x 0,5 = 1m
2x 40m = 80 tb/rulle 
80 x 2 rullar = 160 tb 
160 tb / 6 dagar = 26,67 tb/ dag 
26,67 / 4 personer = 6.67 ggr/person/dag


DET ÄR INTE RIMLIGT!

Min kombo poängterade dock att man använder toalettpapper till massa olika saker. Visst. Men det är roligare såhär.

My imaginary friend

Sist beklagade jag mig över besmi't med att skaffa nya vänner. Nu råkar det vara så att jag faktiskt har hittat en ny vän. Det är i princip en andra personlighet jag utvecklat med vilken jag brukar samtala ibland och se på tv tillsammans med. Vi har väldans roligt tillsammans och kommer riktigt bra överens. När jag är ensam hemma brukar jag kalla på henne, sen kan vi sitta och skratta och oja oss över allt som händer i den fiktionella världen.
Ibland brukar vi dansa också, men jag blir alltför lätt blyg, så då får hon antingen blunda eller gå hem.

Jag vet inte riktigt vad hon heter, det har jag inte bestämt än. Någon som har något bra förslag? Tips mottages tacksamt.

Och BODIL! Inga Speedy Gonzales eller Silly Millies, det är ingen cykel vi handskas med.


Lite det och lite annat

Jag lider av plötslig fotsvett. Jag lider också av skrivaopassandesaker-sjukan. Dessutom lider jag av ångest. Och minnen! Jisses. Jag har nog alla problem i hela världen.

Mig är det synd om vill jag lova. Mest på grund av att fotsvettandet, som är helt nytt för mig (har hänt en gång när jag var i Örebro). Min kära kombo påstår att det är mänskligt, men jag undrar jag.. Tycker mig inte blivit mera människa på sistone, direkt.

Äsch, nävål, hursomhelst. Något som inte gör att det är så synd om mig är mina finaste, raraste vänner - det bästa gymnasiet genererade - som är utspridda likt gödsel lite här och var för tillfället. Tänk om alla bara kunde komma hem och äta en candle-lit dinner i deras allra fredagsfinaste klänningar tillsammans med mig. Jag har förhoppningar om framtiden. 

Det som oroar mig är att jag kanske måste skaffa nya vänner. Fler vänner. Jag måste lära mig vara social igen. Usch och fy och blä. Min sociala kompetens har krympt till ett russin på senare år.


Jag är den som är den

Jag är en sån där människa som går in och läser min egen blogg och blir sur för att ingen uppdaterat den.

Sweet and sour

Det bidde inget Arvidsjaur. Vi tar det en annan vecka, helt enkelt. Och det går ju lika bra det, men det är med lite sorg i hjärtat jag har stannat hemma.

Just nu är jag i Vännäsby hos snorre vilket mer än väl kompenserar för stannahemmandet. Det är då ett litet miljöbyte! Och här bjuds ju på en vild prinsessa samt en katt med friskt utseende. Hur kan det inte passa, liksom?

Let´s take a look at the itinerary




The Darjeeling Limited är min nya favoritgrej. Ofattbart trevlig film. Jag vill se den igen och sen en gång till.
(Christina, se den! Or I'll tickle your feet.)

Här är en annan favoritpryl; lefthanded toons. Alltid lika tjusigt.

Lycka

Min sambo mäter lycka i hur många kilometers löpning hon startar veckan med.
Jag mäter lycka i hur mycket potatis jag får äta varje dag.
Det ligger och lurar misstankar i bakhuvudet om att vi inte är riktigt riktiga.
Eller så är vi helt normala.

Saker jag vill ha

Jag vill ha en mössa som är för stor. Nu.
Sen vill jag ha tillbaka min Flott-toppluva.
Sen, nästan mest, vill jag ha tillbaka min Flashdancet-shirt som uppenbarligen gick upp i rök i juni. GE MIG DEN! Jag brukr ligga vaken om nätterna och tänka på den.


Så härligt det dammar

Åh, imorse klev jag upp 06.30, släpade täcket till soffan och la mig för att se "Lilla huset på prärien".  Nostalgiskt och dammigt och fint.

Egentligen har man mycket att tacka Bullerbybarnen för. De är så kloka.

Hur man berättigar lathet

Mina drömmar har länge varit knas. Men nu har de nått en ny nivå. Jag drömmer i Betapet. Förut har jag drömt i tetris, mahjong, pinball, bitch m.m. men betapet känns lite överkurs. Jag är hemskt aktiv i min sömn, en gång simmade jag från Nordpolen till Svannäs och vaknade upp med en fruktansvärd träningsvärk. Det är nog därför jag alltid måste sova lite mer än andra. Så var det berättigat.

För övrigt har jag tillfälligt tagit tjänstledigt som Batman.
Jag delegerar världsräddandet till my teddy bear: Batman II.


Oh, the madness

Åh, tänk så fina vänner jag har! Det betyder ju så mycket, så oj oj oj. Sen undrar jag bara hur stor chansen var att både pling och snorre skulle komma förbi med en Frukt och Mandel-chokladkaka var? Det skulle jag vilja kalla lustigt. Mina vänner är de bästa. Punkt.

Åh, igen. På tisdag åker jag och pling till Vuotner, där vi ska nästa in oss i hennes stuga. Sen är det ju så att är man i Arvids så går man på Centrumbadet. Detta innebär some severe leg shaving-business, seeing as den branschen varit nedlagd ett visst antal månader. Too much information, kanske det, men hittade du hit kan du säkerligen ta dig härifrån också.

Nåväl, det finns nästan inget värre än att raka benen. Det är kallt, tråkigt, slitsamt, smärtsamt, lönlöst och orsakar i vissa fall en mild, egen, form av anemi. Jag måste medge, det är bävan och fruktan jag bär på.