Alla goda ting är tre

1. Min lillebror har börjat ettan. När jag frågade hur det gick sa han att han hade fått räkningar. Det känns inte rätt.

2. Jag och Christina har beställt pizza från Internet. För hemkörning. Jäkla tur att jag köpte en 120s säng i eftermiddag.

3. Jag ska till Oslo i oktober. På kick-off. Tror jag. Det skulle onekligen sitta tajt och snajsigt.

insändare

Kära fröken Ivarsson samt övriga intresserade. Inom kort kommer en uppdatering på hur landet ligger. Eller huruvida landet ligger eller whatever.

Just nu är jag bara lite upptagen och egoistisk. Me first, ungefär. Men håll i hatten, mina barn!

Kissa inte på offentliga platser under tiden. Puss!

Frågorna är många.

En fågel flög in i min lägenhet, bajsade på min småbröders tavla, lämnade byggnaden. Fullt allvarligt.

Ville fågeln såra mig? Ville fågeln uttrycka en åsikt? Var fågeln kritisk eller bara vilsen och rädd? Var det som hände blott en olycka?

Jävligt dålig stil tycker jag iallafall att det är. Punkt.

Bärga vad du kan från det här vraket

Helt plötsligt slog jag ner mig själv och funderar på om ens mina briljanta planer för kvällen kan rädda mig idag.


Jag får la göra det bästa av situationen och sluta upp med tankeverksamheten. (Ambiguous, javisst, och båda möjliga slutsatserna stämmer.)

Mera gener

Jag och min bror är också nära besläktade. Något vi har gemensamt är virvlar,
kisande ögon och överspända leenden. Samt tandrader som går att ifrågasätta.


Kram och puss


Jag och min mamma är släkt. Det här med kärvänliga djur är en gengrej.


En slipsten ska dras på följande vis

Imorse var en lustig morse. Ty jag flashade kartongmannen.

Vi har haft lite problem på jobbet med att Shenker inte vill komma upp med kartongerna till butiken åt oss, vilket vi verkligen behöver att de gör. Vi har försökt komma fram till en fungerande lösning. Men idag hittade jag den ofrånkomligt bästa.

Det var innan öppning så jag hade lagerdörren öppen, och där inne stod jag och bytte om. Plötsligt dyker det upp en äldre man i dörröppningen, där jag står iförd mina för dagen omsorgsfullt valda underkläder. Jag kände nog på mig att jag skulle få herrbesök. Hursom, gubben blev generad bortom idon'tknow men jag ryckte bara på axlarna. Den bjuder jag på, liksom. När han sa att jag hade 14 kartonger att hämta nere på lastkajen var det inga svårigheter att gullbe honom att hämta de åt mig.

Läs och lär flickor. Visa lite hud, så får ni precis vad ni vill. Right?

     För övertydlighetens skull.

Jag hittade ingen bild på Schenker-mannen.


Kära hjärtanes

De smäller fyrverkier här i trakterna, och det tycker jag passar alldeles utmärkt just idag!
Jag är extra glad och lycklig och unnsam. Och stolt.
Så där så det värker och värmer i hjärteroten.


Åh, kära kära hjärtanes!

Kort sagt är det en toppendag, allt har varit bra och hejsan. Livet bjöd till fest idag, kan man säga. Jag ska göra mitt bästa för att hålla lågan vid liv under morgondagen också. Kanske genom att köpa en ny säng? Och kakor?




När inte haspen är på

Jag är bra dum. Men det förtjänar man att vara ibland.

Det råkar vara så att jag får finbesök imorgon - övernattningsgäster! Mamma och Roger kommer hit och gör ett depåstopp, så då tänkte jag vara rar nog att städa... Meeen, direkt efter jobbet gick jag till Johanna för att kika skräckfilm. Sen gick jag hem för att kika One Tree Hill. Och nu är det helt plötsligt läggdags eftersom dagen börjar klockan 05.50 imorgon. Skäms mig.

Så kan det gå.

I am a very hungry being

Livet är lite grått i afton. Det bir så varannan lördag då jag vet att jag har sju dagar fyllda med härligt, härligt arbete framför mig. Den andra av varannanlördagarna är desto bättre. För då har jag en sliskigt slapp vecka ahead. I pur jämförelse.

Jag blev förfrågad att bege mig ut på galej denna kväll, bära eller brista. Jag tar bristat i min ensamhet ikväll och sparar bärat till nästa fredag. DÅ ska bäras!

Härmed kan konkluderas att lill-jan stannar hemma och peppar matlådor och jag vet inte... äter upp dom?


Fråga Snootfruit och mijailovic får ni höra precis hur hungrig jag är.
SOM EN BEST.
Jag förbehåller mig rätten att inte publicera bevismaterial i form av företagsloggor eller dylikt.

Min vän Johanna



Jag har en vän som heter Johanna. Hon är go.
En gång gick vi första året på gymnasiet tillsammans.


Egentligen är det jag som är min vän Johanna, men Johanna får låna epitetet ett slag.

Nostalgi

Jag saknar mitt gamla hår. Då var det liksom okej hela tiden. Då kunde man platta det, eller sätta upp det, och se relativt okej ut både när man sov och vaknade. Det var till och med okej att färga håret nattsvart.

          


Nu känns det inte okej längre. GE MIG TILLBAKA MIG SJÄLV!

Jag älskar det när det är lagom fult väder ute

Har precis diskat bort ett berg. 3 saker som är extra jobbiga att diska och därför får ligga tills jag verkligen behöver dom är gafflar, högsmala glas och telefonsladdsvispar.

Nu ska jag adressändra, överväga att plocka i ordning alla miljoner kläder som ligger utspridda överallt, kanske färga håret och se klart Into the Wild. Sen ska jag göra lunchlådor och se Karin Månsdotter. Kan bli spännande.