I wonder

Vad hände med Hjalle och Heavy? Och vad hände med Robbeli-robbeli-robbeli-robbeli-robban?

Och varför slutade de med Soffi-Propps slajmprogram?

Ge mig svar

Håhå jaja, morgonstund har guld i mun. Mot förväntan.

Nu bär det iväg till jobbet för att leka veckoredovisare, pärmsystemfixare, säljare, städerska och jätteansvarsfull. Det ska bli roligt. Jag leker så mycket ansvarsfull på jobbet att det inte finns något kvar att hämta från det området när jag kommer hem.

Får jag lov att fråga; vilken tycker ni är den bästa huskuren mot magsjuka?

Have a good one, sugarsnaps!

Hejsan allihopa everybody!

Jag ville mest bara säga att jag lever och mår bra. Just nu är jag mätt efter tre dagars konstant ätande, och det är inte fy skam. Sen blir jag telefonmobbad,... men det är kanske inte bra blogg-material.

Nåväl. På torsdag kväll åker jag till Umeå, så var god hör av er under mina fyra långa timmar på bussen. Enligt mina beräkningar kommer jag färdas mellan 16.00 och 20.00, ev 18.00 och 22.00. Om ni blir osäkra, satsa på den senare eftersom jag är en typisk missabussentjej. Jag finns på eniro, som alltid. Tack på förhand.

Boy, it's really coming down out there. Snö, alltså.

Nä, okej, small talk hör mer jobbet till.

Tack och adjö!

Badkaret är en utmärkt plats för tankeverksamhet

Har ni tänkt på att det finns EN soplukt? Alla sopor luktar sopor, som sopor alltid luktar. Samma sak varje gång. Min fundering då är om det är en såndär universiell ofrånkomlig sanningsgrej - såsom att ifall man blandar alla färger så får man färgen svart?




Jonatan, jag ser ljuset

Jag gillar att min nya header ser skabbig och improviserad ut. Det är den också. Makes me feel right at home.

Idag åker jag tillbaka till Sundsvall. Då ska jag inte göra annat än klinka på min keyboard, slita för brödfödansamt hålla stakeout vid lastkajen i väntan på leveranser. In a non-drug-related way.

 
   

Bilderna kommer såklart härifrån.

Äntligen ska jag andas ut

Det här har jag funderat på ett tag nu, och innan jag exploderar av undertryckt ilska måste jag vädra. Här kommer den; axplockslistan på saker inför vilka jag känner ogillenhet, på gränsen till hat.

Rulltrappor som står still. Det finns ingen charm i det.

Att stå i duschen och inte komma på vilken låt man ska sjunga.

Att vara sugen på gröt men inte ha någon mjölk hemma.

Ljudet av tandborstning.

Ljudet av bilruteskrapning.

Att vänta, och vänta, och vänta, och vänta.

Att fika grillad schmörgås och välja bort det pålägg som förmodligen ger smak och följaktligen sitta där med en schmörgås som inte smakar någonting. Snopet.

Att jag inte kunde höra mina egna hjärtslag med stetoskop fastän resten av klassen kunde. Identitetskris.

Att det inte finns ett riktigt bra ord för vad man känner inför det man inte gillar, förutom ogillenhet och otycke, som jag hittade på prick nu.

Vädjan

Hej.

Bredvid min säng står en alldeles ljuvlig bandspelare. Men jag har inga band att spela. Så, eftersom jag aldrig någonsin kommer ta tag i det själv så tänkte jag att jag kan önska mig det. Om jag gör det själv blir det ju liks bara den musik jag har på skivor redan, och då är det ju ingen poäng att spela band. Och ledsamt vore det ju om min kära bandspelare inte kom till användning.

Alltså. Jag önskar mig ett mix-tape, eller mixed tape. Ni kan själv bestämma vad ni vill kalla det, jag vill ju inte kräva för mycket. Min adress finns på hitta.se.

Överraska mig och thou shall live for all eternity.
Eller, thou shall recieve a thank you and a gift in return, åtminstone.

Med vänlig hälsning.
Johanna.

Lediga dagar är inte fy skam

Jag impulsåkte till Umeå i måndags.

Sen jag kom hit har jag hunnit med följande milstolpar:
- Klippt mig. Jag hade inget annat för mig.
- Sprungit på massa bekantskaper på stan. Det händer aldrig i Sundsvall.
- Köpt en helfigursspegel, helt oplanerat. Jag vet inte hur jag ska få hem den och skyller helt och hållet på Cornelia.

Saker som inte fungerar som milstolpar men som jag gjort ändå:
- Städat på BikBok. Vanlig sed.
- Ätit. Sånt gör jag mer eller mindre sju dar i veckan.

Innan jag åkte till Umeå hann jag vara på väg till Vilhelmina men den där jävla Lapplandspilen satte stopp för de planerna. Jag var också på väg till Göteborg, men vem vill sitta fast i ett hus ute i en götalandsby när pappsen jobbar varje dag?

Nyklippt som jag är har jag inte längre tid att sitta här.
Jag måste gå och spegla mig, det var minst en kvart sen sist.


Det forna livet




Det måste vart svårt att vara dinosaurie.

Julen 2008

  
Jag och Sandra förvandlades till prylbögar
som enbart lekte med våra kameror.

Ganska snart hittade vi tillbaka till normala takter.   
 Världens finaste blivande föräldrar månne?
  För Thomas var julen en enda lång fest .
Linus tog tillfället i akt att flyga...   

 och visa upp sin hjärtformade tunga. Eller stjärt?                 
  
  Elliot tappade tron på människan. Lätt hänt i juletider.
 Jag och Thomas bildade en klubb - Cool Kids.   
                                     Men på något vänster var det Linus som stod för pressbilderna.
                                     Jag stod för oförmågan att ha färdigutvecklade poser.
 
När stormen lagt sig mös vi lite och tog hand om varandra. Som man ska.

Även om julen blev kort iår så var den helt perfekt, som den blir varje år, hur snett allting än går.

bara surr

Idag bjuder jag mig själv på frukost på sängen! Och det bästa som finns är ju ekologiskt knäckebröd med gouda och röd paprika och till det en stoooor kopp te. (Note to self; om du ska äta knäckebröd i sängen - skaffa haklapp.) Till fikat lyssnar på Deportees och känner mig duktigt nostalgisk, nästan så man får ont i magen. Men det är ändå inte så dumt, måste jag säga.

Jag håller på att ladda upp bilder som kompensation för mitt decemberbortfall. Bättre sent än aldrig.

En årssummering orkar jag inte göra. Jag började svara på Annas frågor, men moses... 500 ord och lite till och ena svaret var halvklart. Så, it's safe to say att en årssummering skulle vara att ta i. Mycket. Men, en pyttterecap skulle väl kanske vara på sin plats?

Januari - jobbade.
Februari - jobbade, och blev 70%-are i min butik. Klippte håret superkort och blev raggad på av flickorna på krogen.
Mars - jobbade, lite till.
April - jobbade ännu mer, men firade världens bästa påsk i Vilhelmina. Sen dess har jag en liten mörk fläck på armen som minne av en livsfarlig, men vacker, sparkfärd med mina småbröder.
Maj - jobbade lite till, funderade på att söka tjänsten i Sundsvall, sökte tjänsten i Sundsvall, fick tjänsten i Sundsvall, började packa mina flyttlådor. Här kom jag även på att bara ben är toppen och körde benhårt på det. No pun intended. Jag hängde därtill mycket i parken på lediga stunder och löste korsord.
Juni - flyttade till Sundsvall och började jobba mer, fick världens finaste lägenhet och fick äntligen träffa mina nya arbetskamrater. Gick in mina nya sandaler.
Juli - Jobbade igen, fick ihop nog lediga dagar för att svira hemåt över hembygdsdagarna. Jag och pappa fiskade en kväll, utan mat. Jag fångade en öring! Christina kommer hem till Sverige, äntligen!
Augusti - Cornelia fyller år och vi lyckas samla vår lilla kvartett och överraska henne med en helt planlös färd genom Umeå med en kamera och påhittighet. Jag blir sambo med Christina, tror jag.  Håller anställningsintervjuer för första gången i mitt liv och chockeras av hur många pantade människor det finns.
September - Jobbar lite till. Jag lägger pussel med Christina och klyver ved i Harvsbodarna. En mycket bra månad. Här någonstans blir jag också tillfrågad av min bästa Sandra om jag skulle vilja bli gudmor, jag sa såklart ja utan att blinka. Sen insåg jag att Sandra faktiskt skulle ha barn, MIN Sandra. Jag besökte även Vilhelmina och gjorde mysiga utflykter med ovannämnda dam - bland annat till Heligfjäll där vi surrade bort lite tid med Stig och Carin och gick Kamratstigen.
Oktober - åker till Oslo på kick-off med jobbet, utan glasögon. Jag såg inget vidare, men hade skoj ändå. Dagen efter försov jag mig, fastän det var det enda jag inte fick göra den dagen. Åkte på islandshästar.
November - jag fyllde 20 och fick massa gäster till min lägenhet, för första gången på ett halvår (Christina räknas inte). Mamma och Roger hälsade på med mat och vi gjorde jul i lyan. Cornelia kom med en tamburmajor och jag kunde inte vara gladare för hennes sällskap. Sandra och Erik kom med en barnmage och vi tömde Birsta på de bästa bebisgrejerna så klart. Jag köpte en hatt och beställde en ratt.
December - jobbade häcken av mig för att få ihop allt inför jul, var ömsom arg, ömsom lycklig. Christina kom hem från England. Jag gjorde min första lyckade paj. Kom hem till Vilhelmina i två dagar för julfirande och sedan till Umeå i två dagar för nyårsfirande. Mycket fabulöst.

De flesta grejerna här är mer eller mindre guesstimations vad gäller månad. Jag minns ärligt talat inte så mycket från året som gått, och absolut inte vad som hände när.