Breaking the news. Delvis.

Jag ligger verkligen på latsidan vad gäller bloggen. Det är nästan så man kan tro att jag har annat för mig =)

Hursomhaver, idag är jag ledig. Hör och häpna. Jag var ledig igår också. Det går nästan inte att beskriva hur fantastiskt underbart det är att få sitta hemma och inte bry sig om någonting alls en hel dag. Att bara släppa kontrollen och skita i hur fan det går på jobbet. Det tillhör inte vanligheterna, om man säger så...

När jag är ledig så är jag sjukligt ineffektiv i vanliga fall, men just de här dagarna har jag varit som förväxlad. Förvisso sov jag bort halva kvällen igår, men det var som belöning för att jag städade mitt kontor och sorterade sju månaders papper som låg och skräpade precis överallt. Och vad gör jag idag? Jo, idag börjar jag flyttpacka! Och städa måste jag göra, för Linda ska komma och kika på min lägenhet.

För så här är det; jag ska flytta hem till Umeå igen! Med lite tur så går flyttlasset den sista juni, för då börjar min semester... Sen efter jag avverkat tre veckors semester åker jag tillbaka till Sundsvall i en vecka för att soffsurfa och styra upp grejer på jobbet och avsluta påbörjade projekt så att tjejen som ska ta över efter mig kan hoppa in utan större svårigheter!

Vad jag ska syssla med i Umeå är halvhemligt än så länge, så jag tänker låta er suga på den karamellen ett tag! Men det känns helt underbart att få komma hem igen. Jag kan inte förstå att jag snart avverkat ett år i Sundsvall, vad händer med tiden egentligen?

Ibland funderar jag på om jag verklligen blir äldre också. Stundvis känner jag mig fortfarande 12 år gammal.

Jag tittar in och säger hej

Jag har spenderat ett par härliga dagar i Umeå nu, då jag bara brytt mig om att göra det som känns bra. Det har blivit promenader, tandläkarbesök, klippning, skratt, besök, balkongspa, telefonerande, paltätande och sömn. Massa hederlig, helig sömn.

Och nu sätter jag mig på bussen hem till Sundsvall igen. Då önskar jag mig telefonsamtal.

Tjong!