en början utan slut

Livet nu i dagarna är fantastiskt generöst. Jag själv är fantastiskt generös. Åtminstone gentemot min egen person. Jag spenderar och bjuppar och lever utöver mina tillgångar, men hey; det är inte alltid man är så bra som nu. Vad vore jag för människa om jag inte tog tillfället i akt och utnyttjade denna halvtaskiga ursäkt till maximum?

Livet bjuder på en hel del fritid och lugn och hets och lite vadjagvill. Jag får hemskt mycket uträttat. Bara för att i klarspråk visa hur bra jag är så..
Jag har...
 - tvättat en himla massa maskiner (en ursäkt till miljön) och torkat tvätten utomhus så allting doftar underskönt
 - inhandlat nödvändigheter, såsom sockar
 - varit på synundersökning, där fick jag veta att jag är närsynt och behöver glasögon
 - styrt upp jakten på bågar, vilket är en enorm bedrift då det är både tråkigt, ångestframkallande och ger skavsår bakom öronen
 - haft en dålig dag (det var in fact ett riktigt projekt och det lyckades superbt)
 - hittat lösningar på problem
 - druckit milkshake (vet icket vad denna punkt gör här, men den hamrade i huvudet så jag gav efter)
Nu skäms jag lite, jag trodde jag uträttat mer än så. Ack, så penibelt. Ordning är det brist på.

Jag är verkligen dålig på linking phrases. Helt fantastiskt, kolossalt dålig. Där hade lärarna rätt. Jag vet inte hur jag ska knyta an det jag vill säga nu till det tidigare stycket. Av den enkla anledningen så känner jag mig inte hågad att fortsätta. Vi tar det en annan dag.

Men jo, jag har pigmenterror.


med ett femte ämne

Det är ingen ordning på mig these days. Följaktligen bör min bloggfrånvaro ses på som något immensely positive. Synd är det att jag inte tog ut lite ledighet tidigare, för de senaste inläggen har varit rent katastrofala. Dock kände jag idag att det var på tiden att visa världen att jag ännu lever. I brist på vettigare saker tänkte jag ta upp fyra ämnen som cirkuelerar i mitt huvud just nu, namely; min cykel, franskan, mitt duschrum, min elakhet. I precis den ordningen.

Min cykel. Den har fått krupp och vill inte längre vara med.

Franskan. Senaste tidens oväntade lust att återuppta franskan, som kulminerade i och med mitt oväntade encounter med fru Borg, har oönskat avtagit i och med mitt oönskade encounter med herr Jacobsson.

Mitt duschrum. Hyresvärdinnan från helvetet har stängt av min golvvärme, av någon oklar anledning. Som hämnd tänker jag inte knacka på och berätta att det är mormors bil som står parkerad utanför huset. Låt monstret ligga sömnlös och fundera över vem det är som våldtar hennes gudsförgätna parkeringsplats.

Min elakhet. Den är tillbaka och den är anmärkningsvärd. 

Avslutningsvis vill jag bara uttrycka min glädje över att mitt gamla nintendo snart är tillbaka i min famn. Yeay.