damdadamdada

Idag kommer mitt hjärtas dam hem! Över haven och hem till mig!. Hem till mig för att tvätta alla sina kläder!
I feel so used.

Nä, det gör jag inte. Jag är lycklig. Jag är så lycklig att jag är hög på lycka.

Var all min bloggenergi tagit vägen går inte att säga. Till stor del för att jag aldrig burit på någon större bloggenergi. Men, idag ska jag försöka ta igen allt jag missat. Mellan städ- och tvättutsvävningarna. I vanlig ordning kör vi på listform, då jag inte är så haj på det här med textform alla dagar.

1. Jag har blivit väldigt vetgirig och frågvis på äldre dagar, jag vill veta allt om allt. Min senaste fråga, som jag inte riktigt fått något svar på än är; hur förökar sig valar?

2. Det finns många skumma ställen i Sundsvall. Först ut har vi en slät vägg med en mörk dörr, där det är små metallsiffror ditspikade 15 och 22. Ovanför dörren sitter en skylt med en flygande snopp. Man kan inte låta bli att undra. Näst därefter har vi Afrohörnan. Afrohörnan erbjuder inte bara tjusiga hårförlängningar och peruker, de säljer också jumboräkor och vita plastdunkar. Varför OCH varför inte? säger jag då.

3. Ibland blir jag lätt filosofisk och tänker ihop egna teorier om hur världen skulle vara. Mitt största hittills är nog
denna (läs stycke 3). Den senaste lyder såhär: tänk om det var så att när man går och lägger sig så kliver man i en jättestor skumboll, med bra air supply, så klart. Den här bollen rullar till ens fördel ifall man ligger obekvämt och dessutom fördelar den trycket efter behov. Man kan också sova mer än en person i samma boll, självklart, vi måste värna om myset. Men en jättebra grej med det, är också att den fungerar ljuddämpande för snarkare - mest behövligt för familjen kanske, men ändå.

4. Jag är klar med alla mina julklappar. Det betyder detsamma som att jag är klar med att använda pengar nu, för den här månaden. Mina luncher består i fortsättningen av en 12-kronorscheese på mcd´s samt vissa dagar en risifrutti. Ordet risifrutti, förresten, är det inte lite roligt att det är ett så pass accepterat ord? Förvisso är det ett varunamn, men det känns som att det förtjänar en plats i saob... det är ett märkligt härligt ord.

5. Min 4-årige lillebror förstår ironi, och använder sig av det. Min 20-åriga väninna gör det inte, och kan heller inte använda det utan att man vrider sig av hånskratt. Ska det inte vara tvärtom?

6. Jag älskar att dansa till Bruce Springsteen's Dancing in the Dark. Ryckigt svängig. Precis som jag. Frågetecken.

Det är allt jag mäktar med just nu. Om nån timme kommer svar på frågor. Hejrå.

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Ironi är en konstform, jag är otroligt imponerad på din bror. Är du hemma i vilhelmina nu eller vart befinner fröken lönnberg sig?

2008-12-18 @ 07:50:32
Postat av: Anonym

SV: Hahaha, du fattar!

"va många rynkor, vad är det som håller ihop henne egentligen?"

2008-12-31 @ 00:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback