Tåpratjobbpratosammanhängandeprat

Igår började jag städa och rensa ur garderoben med Christina. Ett, tu, tre har man snittat upp mellantån på garderobsdörren. Där får man för att man försöker vara duktig. Tur i oturen slutade det schabraket med en hel del lustiga scener då Christina i panik försökte plåstra om mig och det medförde en rimlig dos skratt. Jag känner mig lite mer långlivadsbar (jag hittade på det ordet själv, ja, tack) idag, despite my sore toe.

Imorgon blir det bilfärd till Umeå i ottan! Det är nämligen dags för regionsmöte, vilket är en av de bästa grejerna med mitt jobb. De dagarna är alltid spännande, givande och roliga. De är också huvudvärksframkallande - men det kommer ju först på hemvägen. Just detta möte får vi sällskap av landschefen, vilket blir extra awesome för då vet man aldrig vad man kan få lära sig för intressant. Och det bästa med vår landschef är att hon är supermedveten, har stenkoll på nästan allt och är väldigt engagerad. Hon är inte Gud, men hon kan mycket väl vara Jesus.

Såå, nu laddar jag för vad som komma skall med budgetgenomgång, visualplanering, driftkalkylering, god kritik, sämre kritik och kloka, inspirerande utbyten. Men jag måste erkänna att jag mest av allt ser framemot punkt 3 och 7. Det är Lunch och Dublindags. Inget snack om saken liksom.

Nu ska jag äta en varm macka, packa för tre dagar i Umeå, värma mina kalla fötter, försöka glömma dagens tiotimmarspass, hoppa i säng och SOOOOOOOOOOOVA. Och när jag sover ska försöka att inte drömma att min storebror gör slut med mig, det blev så konstigt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hujadamig, akta tårna! Viktigt att ha dom kvar om du ska jobba tiotimmarspass framöver. Förresten, jag väntar fortfarande på ett sånt fint business-inlägg om dig och din karriär. Slå mig med häpnad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback