Visst finns mirakel

Det största mysteriet med gårdagen ska ni få höra. Det var såhär att jag klädde mig vettigt och varmt, precis efter väder. Detta innebär såklart lager på lager i omlott med varann. Jag hade dubbla långkalsonger, fodrade ytterbyxor, sport-bh, t-shirt, tunn långärmad, underställströja från militären, två fleecetröjor, en skjorta och en skaljacka. Och det sitter tajt. MEN. ÄNDÅ. När vi kommer tillbaka till stallet och ska byta om tycker jag att jag känner något kallt just vid naveln. När jag börjar lyfta och flytta på alla lager av plagg, vilket tar sin tid, så finner jag vad? Jo, en liten klump lera. Hur? HUR?

Det går i stil med den gången jag hittade en snigel i soffan. Eller dagen en fågel bajsade på min tavla. Inomhus.

Jag tycks dra åt mig dessa små mirakel. Jag väntar med spänning på nästa.

Utöver det så är jag äntligen klar med mitt pussel! Ikväll la jag näst sista biten. Ett mirakel i sig. Det enda som återstår nu är biten som ligger i dammsugaren och ramen som ska sitta om. Jag är väldigt nöjd.



Dagens trevligt; vem som än kom på att höstlovet skulle läggas efter löning ska älskas för evigt. Fytusans roligt att jobba!
Dagens jättetrevligt; jag kan fixa och nästan bära upp Ace Ventura-frillan. Stark kandidat till kickoffen i Oslo nu på fredag.
Dagens otrevligt; reklam för gina tricot på radion. Upprepade gånger. I vår butik. Det kändes inte hejsan och rätt.
Dagens jätteotrevligt; jag åt lunch med pannan i handen. Ett säkert sjuktecken.
Dagens absolut hemskaste; jag planerar min dag efter att jag ska ha möjligheten att lägga ett sista och vinnande bud på en klänning på tradera, ämnad för helgen. Ändå glömmer jag bort det. Trots ihärdiga påminnelserop från vänner och bekanta.

Kommentarer
Postat av: Anabananamama

Ahw, traderamissar är hårda. Hårda som sten. Men hittar du en annan lämplig vill jag absolut se bild på dig iförd den, stolt uppbärandes (är det ens ett ord?) ace-ventura-frillan.

2008-10-29 @ 09:48:44
Postat av: Ivarsson

Jag vet! Jag trodde jag var the woman with the boobies tidigare, jag har varit E-kupan i vardagligt tal så länge att jag liksom funnit mig i mitt öde. Det var uppfriskande med någon som liksom tagit sig längre ner i alfabetet. Men indeed, bh:arna är inte alls läckra i de storlekarna. Why egentligen? Varför är det svårare att utsmycka en H-kupa med ett par pastellblommor än en A-kupa? Hmm.



En profet säger du? Vad har du nu läst då? Jag visste inte att mitt tåsnack kunde inspirera så ofantligt ;] Och angående ditt finger - akta dig för läskiga infektioner och nageltrång. Doppa i sprit (öl går också bra, det är billigare) minst en gång varje kväll.



Och tjo vad vi kommenterar fröken Lönnberg. Vi är så kreativa så jag blir rent imponerad på oss. Tell me more about youuu - vad mer nytt, besides the finger?

2008-10-29 @ 11:14:49
Postat av: Sandra

Åh, ja! Jag tycker absolut att du ska komma hem! För alltid! Jag saknar ju dig också! Jag har tänkt att ringa dig i flera dagar nu, men har haft så mycket annat för mig. Men jag ska göra det nästa vecka när jag är ensam igen. Hoppas allt är bra. Puss!

Postat av: stina

HÖRRU! jag bor ju i Oslo! hur länge blir du här?

2008-10-30 @ 15:37:26
URL: http://sapp.blogg.se/
Postat av: stina

men vafasen, det var ju dåligt! men hej, hör av dig om du har tid att träffas eller så! kram

2008-10-30 @ 21:43:54
URL: http://sapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback