Manad ut, igen

Snacka om att sitta fast i ett skruvstäd. Här kommer utmaning på utmaning, och jag bara... happ. Jag är alldeles för snäll jag, och de senaste dagarna på jobbet har lärt mig att jag måste jobba snabbt för att hinna med. Så jag jobbar snabbt nu.

Två personer utmanade mig;
Sabitha och frk Ivarsson. Hade det bara varit en hade jag kanske kunnat smita undan, men två. Det blir ju grupptryck. Och det är jag inte bra på.

Nåväl, regler kommer här:
- Länka till den person som har utmanat dig
och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att
nämna deras namn och länka till deras sidor.
- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att
 lämna en kommentar på deras bloggar.

Sju saker om mig:

1. Jag har en fäbless för att skjuta upp saker och ting. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - inte raketer. En liten ledtråd till vad det möjligtvis kan vara är en liten gudagåva vid namn the snooze button. Jag gör det då rakt inte svårt för er.

2. Jag äter inte frukost, av olika anledningar;
          - Jag har inte tid, se punkt 1. 
          - Jag kan inte riktigt trycka i mig käk på morgonen utan att må lite illa.
          - Om jag äter frukost blir jag hungrig.

3. Jag har ett väldigt underligt, och måhända selektivt, minne. Viktiga, stora saker kan jag glömma på en sekund. Detaljer och samtal kan jag minnas in i det sista. Jag minns fortfarande ordagranna bråk från lågstadiet. Men det kanske handlar om att vara långsur?

4. Jag har som fritidsintresse att peta tänder. Mina egna. Och jag är inte ensam ty Cornelia är av samma skrot och korn när det kommer till detta lilla OCD-område. När vi umgås brukar vi peta tänder. Våra egna.

5. Jag är väldigt gnällig när jag precis vaknat och behöver höra ett gomorron. Annars är det jag som förvandlas till powerpuffbuttran. Av den anledningen ringer jag alltid mamma eller jobbet, first thing. Man vill ju inte vara en flygande liten surkart med superkrafter. Inte då.

6. Jag äter potatis. Mycket potatis. Potatis är min absolut största last i livet, och tänk vilken last sen! Det är ju en helt fantastisk last, jämfört med så många andra missbruk man kan få dras med.

7. Okej, bli inte arga på mig nu. Men jag håller på att försöka sno grannens katt. Just nu ser det ljust ut, men jag gissar att det kommer sluta med att både jag och katten blir bummed. 

Och just det. Enligt reglerna ska sju personer utmanas också. Nu råkar det vara så att jag inte känner sju personer som har den här milstolpen i livet oavklarad, så jag säger; ingen nämnd ingen glömd. Sju valfria läsare (valda av sig själva) får se sig själv som utmanade. Men se jävligt noga till att ni är sju bara, jag vill inte vara grund till regelbrott.

Kommentarer
Postat av: snalamor

Kära du, i stort så är du en mycket bekant, ja rent utav känd personlighet.

Trots alla dessa brister och ofullkomligheter anser jag att du är en högst intelligent och trevlig personlighet..........

Visst finns det något du kan utveckla men inte nödvändigtvis=)

2008-11-04 @ 23:25:31
Postat av: Ivarsson

The snoozebutton - paradiset på jorden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback