Rakt rörigt

Imorse tog jag tag i mig själv och packade mig iväg, ut på en promenad/joggingrunda längs elljusspåret. Vad får jag för det? JO; det börjar hagla. ?!?!?!??!??????!?!?!!!


Innan det lilla missflytet funderade jag lite på vars min handsfree har tagit vägen, hur texten till den och den låten går nu igen, att jag måste hämta ut mitt paket på preem - et cetera, et cetera. Sen började jag fundera på äventyr, det finns en hel massa äventyr. Som man kan kalla äventyr, om man inte är så kräsen. Exempelvis stötte jag på tåv chinosletaräventyrare igår, min flytt till Sundsvall skulle kunna kallas ett äventyr (in fact så tror jag att det gör det), byta kläder på en skyltdocka för första gången, själv har jag varit på ett genagenomskogenfrånberghemtillhagaenonsdagnatt-äventyr. Den var extra spännande, säger jag.

Inatt drömde jag att och Cornelia var och simmade, men vi hade glömt betala inträdesavgift, sen helt plötsligt hade Cornelia redan gått till duscharna och jag var fast med Sveriges simnings-elit. Där talar vi ångest av alla möjliga slag.


Kommentarer
Postat av: Elina

Haha vilket roligt inlägg. Men hagel? Ja jag vet inget om något hagel, har sovit tills nu.
Och sedan om det där, tror du min examinator skulle få för sig att se det? Jag måste nog ta reda på vilket land vi skickar våra engelska till ... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback