Jättetankar

Det är ett jädra gissel det här med lägenheter, och nu är det tidspress. 1 juni måste jag han någonstans att bo, annars har jag en känsla att det kan bli lite smått jobbigt för mig. Helst ska jag innan det ha ett körkort i fickan också. Det är bara att fortsätta drömma.

Världen blev helt plötsligt så stor, så stor.

Ungefär som jag beskrev för Fisen; jag har byggt ett stort, stort berg framför mig, fullt med svårigheter och stressmoment. Men jag har sett till att inte bygga det alltför stort, jag har gjort det möjligt att bestiga. På det viset ser jag utmaningen framför mig, precis så tuff som den är, men samtidigt ser jag att jag kommer klara av det. Då kommer jag inte ge upp och dra mig bakåt till tryggheten, utan snarare envisas med att ta mig över till andra sidan.

Jag gör, enligt order, allt för att förbereda mig mentalt på vad som kommer. Jag bygger upp, förstärker, stålsätter. På sidan av planerar jag  och samlar tankar, visdomsord och goda råd.

Det kommer bli givande, om inte annat!


Kommentarer
Postat av: Elina

Hej Johanna,
spännande att du fått jobb i S-vall, vad ska du jobba med?

Det känns bra med finals och allt i övrigt också, lite jobbigt att ha blivit förkyld nu bara, hoppas på att det går över snabbt :)

Postat av: linnea

mendu, vad ska du göra i sundsvall? det är ett jobb på statoil på teg, men jagk an ju inte ta det. vilket jag sväääär över.

2008-05-11 @ 13:51:10
URL: http://linwe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback