Insikt, musikal och motivering

Jösses, nu tar jag en ångestbloggomgång. Bara så det blir gjort. No anaesthesia, liksom.

Jag kom på en kul grej idag! Två grejer egentligen, men den andra är mer en insikt. Here it goes:
1. Det är roligt och förnyande att sträcka ut tungan i slutet av en gäsp. Man får känna sig skadad och unik. Plus att det känns rätt härligt också.
2. Om man kliver upp klockan 7 en ledig dag och faktiskt promenerar in på stan på en gång så blir dagen väldigt mycket längre och riktigare och nästan friskare. Plus att det känns härligt också. Igen.

Ikväll ska jag på musikalteater kl19, vilket är helt fabulous. Mina förberedelser inför ett äventyr som detta är följande:
1. Powernappa på soffan i en halvtimme. För dagen valde jag att vakna med neddreglad haka, vilket verkligen satte fart på vakningsprocessen - ett litet tips till alla sjusovare. Förresten! Powernappa bara om ni klev upp tidigare än 9 samma morgon. Annars kan ni lika gärna säga adjö till livet de närmsta dagarna.
2. Klä mig i något som är skönt att sitta ner i i två och en halv timme. Ungefär som när man ska åka buss. Dock klär jag mig inte i busskläder, det är ju trots allt en kulturell tillställning.
3. Ser till att limma fast glasögonen i min hand så jag inte glömmer dem hemma. Vilket är sedvana. Jag ska seriöst överväga ett senilsnöre, men det känns inte så hippt. Förvisso känns det rätt kulturtant... men jag är inte riktigt där än.
4. Velar till höger och vänster om jag ska laga mat eller inte innan. Risken är att matlagningen drar ut på tiden, det händer ofta hos mig då jag - hör och häpna - inte är en fancy kock som typ Gordon Ramsay. Jag har ju faktiskt betalat för biljetten. Det slutgiltiga beslutet blir att ta med mig något att knapra på när jag väl är där. Idag blir detta något violtabletter och ostriskakor.
5. Jag planerar in vilken buss jag ska ta så jag är där i god tid innan. Jag är en nörd när det kommer till att vara i tid till saker som inte är jobb eller skola eller möten med vänner och familj. Det vill säga; så fort det handlar om evenemang där det figurerar främmande människor är jag duktig. Ursäkter + främlingar = obehag och känsla av dumhet. Hursomhelst - helst planerar jag att åka två bussar förtidigt, ifall jag skulle missa den första och ifall den andra skulle vara sen. Det är inte som att jag har annat för mig.
6. Byter kläder en tre fyra gånger.
7. Förväntansfull väntan.
8. Dubbelkollar att biljetten är med.
9. Missar bussen eftersom jag agerar ambivalent skonörd i sista minuten.

Jag lovar att återkomma med åtminstone ett blogginlägg innan veckan är över. Händer inte detta är ni välkomna att slå mig på fingrarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback