merely excuses

Plötsligt minns jag den gången jag och lillkusin gav vår farbror en nejlika. Utan att veta att det var en nejlika. Och nej, på förhand, jag var inte fem år gammal ...det var i våras. Jag visste helt enkelt inte hur en nejlika ser ut.

Fick precis en inbjudan från grannen. Han sticker ut fönstret från översta våningen och säger:
- Fan, du var ju en jävel på det där. Du får gärna komma upp hit och göra det också.
- Tack det är bra, svarar jag.
Mattskakning var sysslan, bör tilläggas.
        
Idel nya bekantskaper, som chicken på bussen igår med vilken jag började samtala om jordbrukspolitik för att slippa den pinsamma tystnaden.

Kommentarer
Postat av: cornelia

haha varför jordbrukspolitik? vad hade kära du att säga om det?

2008-07-23 @ 09:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback