Jag låter igen

Det kom precis över mig; när jag gick på dagis och det var den där stunden på dagen då man låg och vilade i lekrummet allesammans brukade jag pilla bort små skumgummibitar från den supersuperstora madrassen och peta in dom i näsan. Sån var jag när jag var liten.



Till saken, jag vill låta lite idag. Har inte låtit på en månad nu, vilket känns helt uppochnervänt. ÄNTLIGEN fick jag mitt bredband installerat idag, superduperbra. Dock har msn gått och lagt sig och allt annat går herrans långsamt. Men vad gör det mig? Egentligen?

Tänkte att jag skulle uppdatera på viktiga punkter i mitt liv, främst då olika beroenden som erövrat mig den senaste tiden:
 - Vaniljyoghurt med bärmüsli; världens mest superba snabbfrukost.
 - Att bita mig i höger kind.
 - Att sova; på senaste har jag sovit så tungt att jag vaknat i en bäddad säng. Den var ny vill jag lova.
 - Att äta mazariner, kolla brevlådan fem gånger om dagen samt sitta på bron och lösa korsord tillsammans med mina krukväxter. Det har blivit lite av en ledigdagvana.
 - Hem till byn. Kommentar på det är så kallat redundant. MEN, låt oss säga så här: det var mitt liv i en hel vecka och ingenting, ingenting, är särskilt roligt längre.
 - Pinnglass.
          
Saker jag skyr som pesten just idag:
 - Att åka buss femhundra timmar om dagen för att ta sig till och från jobbet.
 - Att jag kastade 25 enkronor i sjön när jag hyrde filmen Silk. Kalla mig sniken men jag skulle bra gärna vilja ha tillbaka mina enkronor.
 - Att den här veckan är lite av en mardrömsvecka slash presterarvecka slash dumåsteannarsexploderarjordenvecka.

Det skönaste av allt vackert just idag är:
 - Att efter de kommande skräpdagarna på mitt ack så ljuvliga jobb, åker jag till Östersund för att plocka upp mina mjukisbyxor. När det är avklarat slussar jag vidare till Villepillehjärterot, där jag slipper åka buss vart än jag ska. Där får jag också glädja min lillebror med en legopresent, förhoppningsvis fiska och få använding för min rosa springsters.

Livet är en fest. Mest är det en fest när näsan är full med skumgummi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback