Ibland är lite jävlar anamma allt som krävs

Och åh, harre, jag måste ju tala om för er om denna underbara dag som började i dalgången men stegrade sig till toppen.

För det första hade jag i min vildaste ambition ställt väckarklockan några timmar tidigare än nödvändigt för att kunna ställa till med brakfrukost och tvmorgonmys. Detta ledde såklart till ett hål i väggen samt ett avstängt alarm. Vaknade i grevens tid av att SaraLi av någon mystisk anledning har valt att ringa mig tidigt på morgonen. Tack för att du ringer, sa jag, men jag har inte tid att prata nu, hejrå. Hon ska få ett kompensationssamtal från mig imorgon. Som en kaka på det, hade jag drömt en synnerligen otäck dröm om Christina. Drömmen och klockslaget fick mig att gladeligen skutta ur sängen,  i duschen och ner på stan. Självklart kör bussen förbi mig när jag gått halva vägen, bara för att kissa mig i ansiktet. Tänk.

Jag trodde det var illa ställt, men icket då. När jag kommer fram till Birsta city slår djävulen till for real. I en sån där fimpkorg, eller vad man ska kalla det, utanför gallerian, har det uppstått en enorm fimpantändning. Detta i kombination med välriktad vind leder till en utrökt själ - min själ. Därtill; en inrökt klänning. Jag svor, väldigt tyst.

Men se, där vände trenden. Ty, direkt jag kom på jobbet så fick jag prata med världens trevligaste och mest hjälpsamma kvinna från huvudkontoret - något som tyvärr varit en bristvara under semesterveckorna. Sen fick vi ett mail från en norsk ängel, med budskap om nya reapriser. Vi jublade av lycka och började pyssla. Dagen rullade på, med sporadiska besök av Emelie och Michael.

Sen - bambarabaaababaaaa - kom storfinsmällen! Jag fick en inbjudan till en liten badkväll ute i Matfors hos en tjej som heter Lina. Så efter jobbet hämtade Erika upp mig, hon hade varit omtänksam nog och köpt med sig mat till min skrikande mage. Sedan rullade vi - jag i dubbel bemärkelse månne - iväg. Vi badade i en tjärn där vattnet var 25 grader varmt, tillfället till ära, vilket var lagom bra för årets första bad och världens mesta badkruka. Det satte ribban för resten av sommaren kan man säga. Efteråt bjöds det på hemlagad chokladsås, hallon, vaniljglass och hundshow. Väldigt glamouröst och grant.

Om inte det var en dunderdag, då vet jag inte längre vad jag ska tro.

Kommentarer
Postat av: marl

När jag åker till skolan näste gång kommer jag definitivt och hälsar på på ditt jobb. du måste hjälpa mig att hitta ett par jeans.( Jag törs nämligen fråga dihg om hjälp, det skulle jag aldrig våga annars) Lyxigt att träffa kusinvitamin och få klädhjälp på samma gång :)

Kram på dig, vännen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback