what with duran duran and all

Jag började fundera på 80-talet och dess funktioner, attribut och följder. Helt plötsligt, utan att jag själv hann tänka, formade mitt huvud en mening; what with duran duran and all. Ganska snart slog det mig att det för tusan är en trippelallitteration och dubbel konsonans.

Följaktligen är denna rubrik tillägnad Chrissipissi, ty jag vet hur tokig hon är i dylika ting.


För att komma till något med lite mera substans så borde man kanske läsa något annat slår det mig, för det jag hade att säga nu var mest bara att jag drömde en mardröm i morse. Jag spelade tv-spel, som hade jättegoda gröna och blå godisar, och sen när jag och mitt sällskap skulle hem fick ena medlemmen för sig att han skulle förfölja mig för att jag var så galet bra på tv-spel. Jag tog med mig massa godis och rymde mot Villepille men halvvägs dit förstod jag att det var det självlysande godiset som gjorde att han hittade mig hela tiden. Jag slängde godiset och sprang för att gömma mig i ett hus. När jag kom dit visade det sig att  det var Carola Häggkvists hus så jag fortsatte springa. Sen körde jag bil på en å. När jag kom fram till Villepille var jag tvungen att gömma min bok 'Into the wild' i snön plus min bärbara radio från 70-talet. Sist av allt sprang jag till min kusin Emp hos vilken jag hittade några gamla vänner och en väldigt gammal vän. Den väldigt gamla vännen erbjöd sitt okända hus som gömställe. Jag var ytterst tacksam och vaknade döskraj.
         Slutsats: Jag begriper ingenting, men det var ju trevligt att drömmen fick ett nöjsamt slut.


Idag är jag ledig, pjuh. För att gå från en sak till en annan, så att säga. Jag ska nog fila på mitt påsklovsinlägg, gå en sväng på stan med min kombo, gräva igenom min garderob på jakt efter kläder till kvällens återseende delux samt tänka en bedrövligt massa tankar och fortsätta fundera över varför pappa ringde två gånger igår.


Sist men inte minst ger jag mig själv en eloga för att jag putsade hela köket igår. På vår lägenhetssysslolista står det nu att jag jättestädat köket. En bedrift!

För att förhindra att detta inläg blir en enda blaffa med text lägger jag in en bild, som inte har något med något annat att göra.



 

62433-41

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback