Varför har jag inget volangförkläde?

Jag har kommit in ett städarstim nu. Hela dagen igår tvättade, plockade, organiserade och förrådade jag. Här ska bli ordning. På jobbet blev det en snutt ofrivillig extra städning då jag på morgonen tyckte att dammsugaren verkligen sög, i.e. inte sög särskilt mycket alls. När jag öppnade den lille besten för att korrigera problemet fann jag en halvtom dammsugarpåse i en överfull dammsugare. Det var en liten öken däri, toppad med fluffigt bommulstussdamm. Godmorgon. Det var bara att ösa och sopa och ösa lite till och peta och hosta. Men ordning blev det.

Städstimmet har ju dock positiva små följder också, såklart. Jag känner mig vardagslyxig. Jag har köpt en Christinalåda - vilket verkligen var på tiden. Hennes brev ligger och skräpar lite här och var och jag har inte hjärta att snöra iväg dem. Så nu ska hon få en alldeles egen plats i mitt rum; en ful liten låda i min fina bokhylla. Den fula lådan ska jag klä i mitt nya lyxiga hyllpapper. Å, hyllpapper. Min byrå kommer bli vacker på insidan nu. Ännu mera ordning.

Nu är det bara att slutföra alla dessa uppgifter jag hittat på åt mig själv. Annars får jag gå runt med svansen mellan benen och det vill vi inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback