Ja, en sån där grej..

Vilken svordom använder du mest?
Det torde vara 'fan'

Äger du en iPod?
Nix, däremot en "snygg, speciell, square-shaped och strålande mp3-spelare".

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Helst med en tvåtimmars snooze-marginal

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Inte alls alls alls.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag vet inte, vilket som. Dock faller det sig oftast så att det är jag som tar den har jag upptäckt.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Jag minns inte vilken film jag senast såg som jag faktiskt ville se. De senaste filmerna jag sett har jag sett endast av en slump, och skäms för att namnge dem.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Åh, jag vill väldigt gärna ha den rosa jackan på jobbet... Men i övrigt skulle jag nog köpa mig en lägenhet, en tågbiljett till Göteborg, nya glasögon, tandförsäkring och självklart skulle jag införskaffa lite lycka.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Oja, helt befogat är det också. Varje gång.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nejnej. Jag är helt övertygad om att det inte finns något medel i världen som kan jag hjälpa mig sova, så jag ids inte ge mig ut på jakt efter det.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
En blandskiva med Neil Young, The Band samt Otis Redding.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Mjölk. Varm O'boy om jag varit ute och lekt i snön.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Jaa, jag tror det...

När var senast någon stötte på dig?
Oj, det låter skrytsamt att säga att det händer ganska ofta, men då får jag lov att låta skrytsam då. Det kan ha att göra med att jag kan vara lite provocerande... jag vet inte.

Vad åt du till middag?
Grillspett, potatis och tzatziki. Yum.

Använder du huvtröjor?
Nej, egentligen inte. Men nyligen investerade jag i min alldeles första egna obegagnade mjukisdress. Så just prick nu har jag en på mig.

Kan du vissla?
Det beror på vad man ställer för krav på själva visslandet.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Mjo, men det var en obligatorisk skolgrej tror jag...

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Berg-och dalbana, och kanske den där Virvelvinden...

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Jahadå, det händer nog

Vilket riktnummer befinner du dig i?
903 43, tror jag.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Jadå, fortfarande.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, jag är blyg inför människor av olika anledningar beroende på människan/personen i fråga. Det är inte könsbundet och det gäller heller inte alla människor.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Jag är sämre på att komma ihåg citat än biologianteckningar. Now, that's saying something.

Äger du några band T-shirts?
Nope

När flög du senast?
Idag flög jag hem på min cykel.

Läser du för skojs skull?
Jag försöker ta upp det igen, det är underbart. Senast blev jag salig och sömnlös över Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor". Rekommenderas starkt.

Pratar du några andra språk?
Engelska. Jag tänker inte ens låtsas att jag kan lite franska, för det kan jag inte.

Har du gråtit offentligt?
Ja

Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Både och. Men inget faller någonsin igenom.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Det är inget jag strävar efter hela tiden... Men om jag lär mig och utvecklas i det jag gör så blir jag tacksam för möjligheterna. Et cetera, et cetera.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej, inte särdeles mycket nej..

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Vad spelar det för roll? Sånt där gör mig less.

Kan du kasta macka?
Det är inte en av mina talanger.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Har aldrig vart där men skulle inte tacka nej till det!

Vad har du med dig in på bion?
Popcorn! Eventuellt något drickbart och en vän.

Vem är din favoritlärare?
Eva Ahlman; hon är en klass för sig.

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Ras?

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Ja, why not?

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svenska och Engelska.

Gillar du att flyga flygplan?
Jadå, det är inte dumt... jag är ofta lite smårädd och frusen, men det går an. Föredrar tåg.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ååååå, svårt! Jag kan inte välja, men öppenhet står högt. Om det är ett ord?

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Jag tycker förmodligen inte personen i fråga är oattraktiv om jag blivit attraherad av han/henne, eller hur?

När sov du senast på golvet?
Oj, det var längesen... räknas det som golv ifall man sover i som ett litet krypin där det enbart finns, och ryms, en madrass? Det är ju som direkt på golvet, men det är ju inget golv. Ifall det räknas, så var det någon gång i somras, kanske juli..

Vilken är din favoritdrink?
Vodka Redbull eller något med Passoa. Yum.

Gillar du din boendesituation?
Nä, fy bubblan.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Jag fungerar hela tiden.. frågan är ju bara hur bra. Lagom många timmar, svarar jag på den.

Äter du frukost dagligen?
Nej, det skäms jag lite för. Jag borde göra det men jag hinner helt enkelt inte. sen är jag lat också.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Var tredje dag ungefär. Alla dagar jag jobbar över huvud taget blir fullbokade och stressiga om det så är ett tretimmars pass.

Hamnade du ofta i trubbel för att ha pratat under lektionerna?
Man hamnar ju inte i trubbel direkt för något sådant.. så: nej.

Vilken är din favoritfrukt?
Banan, eller kanske kiwi, eller kanske plommon.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej usch. Jag lever.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
19 år.. och till dess önskar jag mig en tandförsäkring och nya glasögon.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, helst när det gäller andra. Tyvärr. men jag är också ganska självkritisk när det gäller det ämnet... det händer att jag sitter och korrekturläser gamla blogginlägg och ja.. jag vet inte. Skäms.

Tror du på liv på andra planeter?
Jag har inte riktigt funderat på den ännu.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Åh, jag vet inte riktigt. Eller jo, det vet jag, men den personen gör mig irriterad så ofta så jag bryr mig inte så mkt.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Tror jag att Gud finns?

Vad var det senaste du åt?
Jag tryckte i mig lite godis för ett tag sen. Jag gillar inte godis egentigen, så jag vet itne varför.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Utan tvekan; det motsatta könet.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Eva; för att mamma och mormor heter det. Johanna; inte för att någon ville det, det var bara en väldigt stor kompromiss. Det känns ju kul..

Gillar du senap?
Nej, men ibland kan det gå. Det har hänt två gånger.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag brukar skratta åt mig själv. Hånskratta. Och gnälla. Gnäll är jag bra på. Inga specifika ord heller, utan bara gnälljud.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag skulle inte aldrig någonsin hoppa fallskärm.

Sover du på sida, mage eller rygg?
På sida, eller halvt på rygg, eller halvt på mage. Nej förresten, hur ska jag veta det? Jag är inte direkt vid medvetande när jag sover och har heller inte dokumenterat händelsen på så vis att jag skulle kunna veta.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej

Tycker du om att krama folk?
Jadå, det är en trevlig aktivitet.

Skulle du säga att du är trendig?
Det händer, men nä? Jag kör på bara.

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Oj. Jag vet inte. Jag är en hemsk människa som har en tendens att var för snäll, så jag skulle kanske ge ett lidande ja.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja. Väldigt, väldigt mycket.

Tycker du att du är attraktiv?
Ibland, ibland inte.

Vad är du allergisk mot?
Absolut ingenting, medicinskt sett. Psykologiskt och socialt; massa grejer.

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Det är nog inte för mig. Men vad det gäller andra så; go for it. Meeeen, som alla andra också påpekat: skydd är inte dumt.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, det har aldrig hänt.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Valter hade nog vart ett alternativ.

Vem vill du ska göra denna lista?
Den som vill.




Jag är inte vidare rolig idag, märker jag.

Kommentarer
Postat av: semikolon

Hah! Jag ska göra den här när jag kommer hem igen från min minisemester över helgen. :D (Och nu är arbetet inlämnat, så nu har jag tid att läsa bloggar igen!) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback