Ett brett utbud av tankar

Saker som cirkulerar i huvudet för tillfället:

Att...
... alltid när jag dricker mjölk, bara för att dricka mjölk, blir jag besviken. Det är fruktansvärt gott, men sista klunken smakar, utan undantag, alltid kartong.
... jag precis använde en väldigt onödig tautologi.
... jag i föregående natts dröm hade samma frisyr som Lasse Kronér. Det var en lycklig Johanna som vaknade med håret kvar, vill jag lova.
... jag är klokast nattetid. Det är i och för sig inget nytt då natten alltid varit min prime time.
... fika med SaraLi hemma hos mig allt som oftast inkluderar ominredning av min lägenhet. Vilket innebär sentida spikande. Vilket innebär mycket ljud i hela huset. Vilket innebär skam.
... leverpastej är gott.
... jag borde införskaffa senilsnören till mina glasögon. De kostade trots allt en hel del kosing, och försäkringen täcker inte förlust.
... jag borde gå med i facket.
... jag borde börja pensionsspara.
... jag vill sova. Nu.
... jag inte orkar gå och sova ännu. Det medföljer en väldans massa procedurer när man ska kvälla - tandborstning, ansiktstvättning, avklädning, lampsläckning och tusen saker till. Värst av allt är att ställa klockan och inse att man måste kliva upp nästa dag. Att gå nedför trappen kommer på en hedrande andraplats.
... jag imorgon måste, måste, måste gå på Stadsbiblioteket (gud, så snofsig jag låter) och låna några kriminalromaner. Befinner mig i en 'måstehaspänningperiod' och nothing gives you spänning as a good spännande bok.

Nu ger jag mig för dagen och beger mig till min humble abode för att bläddra lite tröstlöst i en redan utläst bok. Usch, som man kan lida nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback