Ännu mera gnäll

Idag är allt inte lika vedervärdigt som igår. Bara nästan. Och egentligen nästan inte alls.
Det är nog ganska bra idag. Ändå.

Tänkte ta mig en sväng neråt stan och kika in modevisningen i Kungspassagen. Vi får la se hur det blir. "Jag går dit benen bär mig - Det ska inte va svårare än så". Allra mest troligt tultar jag nog hem igen för att gräva ner mig i mina färgsprakande döskallepyjamasbyxor och försvinna i Stieg (med ie) Larssons Män som hatar kvinnor. Den är bra.

Jag önskar att jag också hade någon såndär finess i mitt namn, det skulle kännas lite mer spännande på sätt och vis. Istället för att presentera sig som Johanna, kunde jag presentera mig som Johanna med... ö. Eller liknande. I och för sig gillar jag inte tanken på de missförstånd som skulle kunna uppstå. Hela mitt liv har folk antagit att jag heter Lundberg i efternamn, vilket är ett stort irritationsmoment. Jag vill nog inte ha det så ändå.

Men det skulle likafullt vara lite coolt. Det är en beskaffenhet jag lider brist på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback