516 ord om mig

Det jag vet allra mest om - det ämne jag har störst kunskap i av alla ämnen i världen - är mig själv! Just därför kommer det sig lätt att det är det jag gnäller, berättar och pratar om. Jag tycker själv att jag är förhållandevis intressant. Annars skulle jag inte kunna leva med mig själv. Jag tror på sätt och vis att alla människor har ett intresse för sig själva, även om man inte gärna medger det. Man vill ju inte ta plats. Eller verka självgod. Men ibland gör jag det, och det är jag inte ensam om.

Let it be said att jag är väldigt intresserad av andra människor också. Det är er, mina medmänniskor, jag är mest intresserade av när det kommer till kritan, för om er vet jag ju inte allting!


Men hur som haver, det är mig jag vet mest om. Och ifall det skulle vara så att ni lyckats undgå höra mitt tjat om mig själv så tänkte jag briefa en introduktion. Om mig.


image8

Mitt namn är Johanna, Eva Johanna. Jag har en mamma och en storebror i Umeå, en pappa och två småbröder i Göteborg och en uppväxt i Vilhelmina. Relativt rotlös och spridd, för stunden. Är galet förälskad i min familj. Jag jobbar delvis i en klädbutik och i övrigt vikarierar jag någon timme här och där på en förskola (hittills har det bara varit en dag, what the heck, det kommer mera).


Jag har inga som helst mål inför framtiden, och inte den blekaste om vad jag vill göra. Jag ser mest en massa hinder. Jag är väldigt ofta bitter, men alltid med glimten i ögat. Jag har heller inga fritidsintressen och gör mest ingenting. Hänger ofta på jobbet när jag är ledig, och har följaktligen upptäckt att jag är en stundande arbetsnarkoman. Till mina vänners förtret stoltserar jag med att vara en medelmåtta av rang. Allmänbildad vill de hellre kalla det, men jag hävdar att medelmåtta passar bättre då det inte bara handlar om talanger, förmågor och kunskap utan även om vanliga egenskaper. Jag är inte riktigt någonting speciellt, jag är lite av varje. Exempelvis kom jag och SaraLi, "min enda kompis", fram till igår att jag kan inte ens bli riktigt förbannad.


Det jag gör som mest är att sönderanalysera allt som kommer i min väg, prata med mig själv och älta precis allting. Sedan sover jag inte ogärna. Jag är ambivalent, dålig och bra. Hopplös därtill. Bitter. Är ofta obrydd och förbiser mig själv. Gillar att pyssla om andra.

En inbunden, men socialt kompetent människa som hyser agg mot det mesta som inte passar henne själv. Till detta kan det tilläggas att jag är komplett motsägelsefull.


Ej engagerad i politik, ej förtjust i grönsaker. Har väldigt få åsikter om saker och ting, och kan således beskrivas som diplomatisk. Har väldigt svårt att hålla mina egna hemligheter och är världsbäst på att förstöra överraskningar. Jag är också världsbäst på att lista ut saker. Jag snokar inte, men har väldigt bra hörsel och kan ibland faktiskt vara den skarpaste kniven i lådan.


I rätt sällskap kan jag vara den roligaste människa du någonsin mött. Råkar du ut för det kan du vara säker på en av följande saker; 1. jag litar på dig och känner mig väldigt trygg i ditt sällskap - 2. jag bryr mig inte och är inte särskilt mån om att göra ett gott intryck - 3. vi klaffa r helt enkelt, du och jag - 4. jag är inte kär i dig.


Jag är inte dödligt förtjust i att festa ty det blir aldrig riktigt bra. Men jag umgås gärna. Jag har halvtaskig koll på avd jag gillar, speciellt inom musik. Däremot vet jag precis vad jag inte tycker om. När jag inte kan sova om nätterna sjunger jag - jobbigt för dig om du är min granne. Ibland får jag för mig att vara huslig. Jag är pro traditioner, älskar julen, äter alltid samma sak på Subway. Kommer med detta osökt in på att jag slarvar mycket med maten, men lever ändå.


Jag önskar ofta att jag kan vrida tillbaka tiden, möblera om och skapa perfektion. Jag tror på övernaturliga krafter. Inte på Gud dock. Jag "gör mig ofta mindre än vad jag är". Läser gärna mkt, och kan med lätthet snöa in mig på böcker eller exempelvis Grey's Anatomy. Förfärligt bitter. Jag skulle kunna knarka jackor och potatis. Eller - "skulle kunna" - jag gör det redan. Ändå spenderar jag makalöst lite tid utomhus. Vilket jag ämnar ändra på.


Lat som få. Älskvärd.



Hihi.


Kommentarer
Postat av: telinder

du är ju fantastisk
yesboxers, på fredag anländer vi till schmumeå. är du där? är du på? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback