Mormors nya kärlek

Det absolut roligaste jag varit med om på länge inträffade idag under middagen hos mormor. Jag kunde bara inte sluta skratta. Helt från ingenstans börjar mormor tala om fotboll. Fotboll. Min mormor. Fotboll.

Hon talte om matchen mot Spanien, kvällens match mot Lettland. Ja, nu är det ju inte så att hon brukar titta på fotboll inte, men hon hade minsann sett Fotbollsgalan. Sen försvann orden mitt i en mening och hon visste inte hur hon skulle fortsätta riktigt, så jag tänkte skämta till det och hjälpa henne på tråden. Intet anade jag att jag skulle träffa rätt.


M - Ja, jag såg ju på Fotbollsgalan för jag är ju... jag är ju... jag är ju..
J - ...så förtjust i...
M - Zlatan...


Zlatan. Min mormor. Zlatan. I did not see that one coming.


Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Din mormor verkar vara tuff, du får ge henne en biljett till en sverige-match i julklapp hördu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback