Lite helg

Det var så mycket jag kom på jag skulle skriva att jag glömt alltihop.

Iallafall så är jag vanvettigt nöjd över den gångna helgen, det var värt vartenda öre - och många ören blev det. Hela kalaset gick på uppemot 800 riksdaler. Lite fattigare. Lite gladare.

Det började med att jag spontanbokade en biljett till Popup, fastän jag inte hade någon att gå med. Jag var stenhård med mig själv och ignorerade fullkomligt alla stråk av ensamhetsrädsla som ville göra sig hörda. Lite bra gjort. Sen visade det sig att jag fick en hel pluton att gå med, makalöst!!

Säkert! gör mig fortfarande osäker, men förbaskat varm i hjärtat också. Helt och hållet underbart, jag var som frälst efteråt och kände att jag lika bra kunde gå hem för jag var nöjd så det räckte. men turligt nog stannade jag kvar för Moneybrothers skull. Däremellan såg vi Sahara hotnights och jag trodde jag skulle avlida av utmattning; kunde verkligen inte stå stilla en sekund. Det var kul, helt enkelt. Kul är ordet. Lite häng i baren, lite skak på dansgolvet, lite "alla ni som inte dansar är våldtäktsmän", lite trängsel, lite skratt, lite tappabortvarann. Lite perfekt. Sedan avslutade Moneybrother kvällen och jag kunde gå hem övergödd på glädje.

När jag och Cornelia kom hem fick vi nybakta bullar, kurade ihop oss till Tracy Chapman och Lisa Ekdahl, surrade tills vi däckade. Lite så var det med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback