Why risk falling?

Jag blir så arg. Skrev ett helt inlägg och lyckades sjappla bort det hela med att trycka på fel knapp. So much för att spara utkast varje jävla minut, helvetesjävlar.

Jag orkar inte skriva om det, det blir liks inte samma grej. Men jag kan dra en snabbgenomgång. Vi kör på en lista då, så klart:

1. Min nya approach till livet: Jag ställer mig neutral till det mesta just nu. Väldigt soft att vara varken negativ eller positiv då både de inställningarna är sjukt slitsamma. Jag gillar balansgången emellan, it keeps me on my toes. Samtidigt slipper jag ägna mina tankar åt och lägga ner min energi på pinsamheter och lyckorus. Väldigt smart, om jag får säga det själv. Som rubriken lyder: why risk falling?

2. Min dag, i korthet: Jag klev upp tidigt (09.02), kikt på Nyhetsmorgon, stegade upp för trappan för att käka frulle och vara social. Ingen där ovan ville dock vara social med mig, så det var bara att sno lite fika och gå hem igen. Sen rullade jag in till stan, bråkade med diverse mönstertidningar på Ohlssons, hittade små röda skor, skvallerfikade med Corresnorre och SaraLi (styggt öknamn efterlyses), rullade hem. Efter detta har inte mycket hänt, så, ja, punkt helt enkelt.

3. Skolan börjar igen på tisdag: Ja, det var allt jag hade att säga om det, ungefär.

4. Mina hundvaktarabilities: Jo, jag skulle då sitta hundvakt. Jag passar på att utfärda en varning; anlita inte mig till hundvakt. Detta är jag inte bra på visade det sig, nämligen. När packet drog iväg på deras efterlängtade Markus-konsert gick jag en liten promenad med vovven, där jag gjorde mitt allra bästa för att han inte skulle välta omkull alla förbipasserande gångtrafikanter, gick hem, satte honom i hans bur och traskade sedan iväg till en vän. Det hela hade vart smidigt om det inte vore för att jag är osmidig. Hundägarna kom nämligen hem före mig. Menmen, they bear no grudge, de gav mig ju i princip lov att gå hemifrån så. Tack och lov. 

5. Positiva listor: Den här punkten fanns icket med i originalupplagan av detta inlägg. Det gjorde förvisso inga av de ovanstående punkterna heller då inlägget inte var av punktform. Men själva innehållet.. ja, ni fattar. Jag försökte göra en sån här gudsåglattalltingär-lista igår, men det kom verkligen inte från hjärtat. Det blev bara en riktigt crappy lista. Även om den innehöll någorlunda glada saker så var den inte innerlig alls. Från detta föddes delvis min nya approach till livet, vilken kan omläsas i punkt ett.

6. Kaffe: Allting luktar verkligen kaffe idag. Sanslöst.

Det får duga för dagen. Sådärja. Nu vill jag lyssna på musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback