paranoi..? paranoidiskt? paranoiskt? paranoit?

Nu såhär i efterhand kommer jag på ett duktigt antal synonymer för det ack så inkorrekta "övrigare". Vad tänkte jag på? Vad tänkte jag med?

Nu är det iallafall slut på mocksen. Finally. Gjorde de sista proven idag, Business & Management, och resultatet är tämligen skamligt. Men jag kan ju trösta mig med det faktum att det inte bara var businessen som gick åt fanders, de flesta andra proven vandrade den vägen de med. Jag känner mig faktiskt kusligt nöjd ändå. Jag hann till och med skriva ett brev till Anderssonskan idag under provtiden, det kändes ledigt. Ledigt var vad min kropp och mitt psyke önskade sig imorse. Ledig var också bilen som kunnat få mig till skolan i tid. Ledig var även min intelligens i lördags klockan 00.11.

Nu är det sportlov. För första gången i mitt liv spenderar jag inte lovet i Borgafjäll och det känns lite bakåfram. Om 6 h och 17 min bär det iväg neråt landet. Jag har säkrat glädjen med resan genom att donera mannagryn till Christina. Detta funkar som så att hon blir nöjd, köper frukt och mandel i gengäld och sedan är vi båda lyckliga under färden. Och jo, jag köpte majs igår.

Hur lyckades jag börja alla tre ovanstående stycken med ordet nu? Eftersom det tydligen var av vikt att det ordet skulle användas borde jag kanske klura ut en synonymjävel till det också. 

P.S. Fick nyss ett sms av fadern: "Vi ska på hockey imorgon. Ta med Frölundatröjan." D.S. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback