Det kallas inte anafor iallafall

Jag blir så arg. Nu hände det igen. Jag borde nog börja skriva min inlägg i Word och spara så att de inte bara försvinner. Så frustrerande. Jag får väl köra samma sak som förra gången och göra en recap, ungefär.

1. Nattliga samtal: Inatt (söndag natt) klockan 01.15 ringer min mor: "Johanna, det är väl ändå inte du som håller på att hamra och spika". Ett väldigt oväntat samtal, vill jag lova. Men jo, visst var det väl ändå jag som höll på att hamra och spika. Än en gång får jag lov att utnämna mig själv till dålig granne och hyresgäst. Men det bekymrar mig inte så mycket.

2. Hamra och spika: Jag må vara en dålig granne, men jag är fanimej rätt så händig och det står liksom över att vara en god medmänniska, om jag får bestämma.

3. Inredning: Detta var då anledningen till det nattliga hamrandet och spikandet. Det här med inredning är allt bra klurigt. SaraLi kom på besök och hade det inte varit för det hade jag aldrig tagit tag i saken, men nu gjorde vi det tillsammans. Med andra ord: SaraLi pekade och jag gjorde. Ibland lånade hon ut en hjälpande hand också, och jag är väldigt tacksam. Min lägenhet är nu inte längre vit och avskalad. Nu ser det ut som om någon faktiskt bor där (detta gäller dock endast om man tittar i själva rummet, inte kylskåpet).

4. Christina-abstinens: Några dagar utan kontakt med bruden och jag blir en riktigt stird bird. Tillsammans med henne är jag dock en fullfjädrad stird bird, men det är bättre att vara störda tillsammans än att vara störd ensam. Som tur var kommer hon hit idag, min lycka är som gjord.

5. Mera lägenhet: Den är perfekt att dricka te, skvallra, vara djup, grubbla, fika, mysa, sova, dansa, skratta och bara vara i. Mitt köksbord är mitt nya favorithak. Välkommen dit.

6. Oväntade besök: Min vän Emmelie tog igår ett underbart initiativ. Hon svängde bara förbi mig, utan förvarning, och knackade på min dörr. Väldigt, väldigt oumeaktigt och å så fabulöst.

That will do, jag minns inte längre än så.
Förbannat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback