Det rör sig, för det mesta

Håhåjaja, så tiden går och saker förändras. En del saker är dock som vanligt; exempelvis kan min lillebror fortfarande inte säga 's'. Det är alltid lika roligt.

Den mest livsomvälvande förändringen just nu torde vara införskaffandet av ett par nya vänner; de kommer hänga med mig överallt, troligtvis vara ivägen och även tappas bort. Men lika mycket som jag kommer bråka med dem kommer jag även att glädjas åt dem. De har redan visat prov på underbara egenskaper och gett mig en helt ny syn på saker och ting. Självklart talar jag om mina glasögon. Jag hoppas att vem som än läser detta uppfattar ironin. Kanske borde jag ha brett på lite mer? Men hursomhaver ser jag redan, efter blott en halv dags bruk, glasögonen som mina vänner och jag är helt övertygad om att jag, ifall de någon gång går sönder, kommer gråta över dem såsom Sunes mamma Karin grät över Tuss.

Nu är det bara en vecka kvar till studenten. Här snackar vi att tiden går. Men innan dess kommer morgondagen;  Sveriges nationaldag. Detta ska firas med pompa och ståt i Kungälv; pappa har köpt två små flaggor och lillebror ska sjunga nationalsången hemma i trädgården. Han har övat heeela dagen. Här är saker fortfarande som vanligt. Barn är barn och Thomas är rolig.

(Fanimig vad jag älskar, missbrukar och älskar att missbruka semikolon. Mumma.)

Kommentarer
Postat av: Ivarsson (ett år kvar, shalala...)

GRATTIS! Försökte få syn på dig i vimlet av studentmössor idag, men det var rätt omöjligt. Hoppas du får en kanonkväll hur som helst, jag går mest och längtar tills nästa år.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback