Yeayness.

Sjukt läskigt var det idag. Min eyesight failade mig och jag satt halva businesslektionen och utförde egenhändigt komponerade syntest på mig själv. Det var riktigt obehagligt, jag trodde jag var döende. Halva ansikten försvann när jag tittade på hela ansikten och allt blev grumligt i höger öga. Det är god tid att söka upp en optiker, jag har skjutit upp det ett halvår för länge.

Från det ena till det andra; jag har blivit elak. Det hela började efter jullovet när klassens alla medlemmar helt plötsligt insåg deras levnadssituation och förlorade sin trevlighetsförmåga. Som den tidsoptimist jag är, kämpade jag emot i flera veckors tid och höll mig snäll. Jag var nog den enda som var trevlig mot andra. However, de senaste dagarna föll jag för trycket och och hängde med resten (man vill ju inte vara utanför...). Just nu är vi nog alla små tickande bomber.

Min elakhet har tagit skepnaden av en ytterst bitter människa. Själv så tror jag endast att jag låtsas vara bitter, samtidigt som jag låtsas att jag inte är bitter. Därav vet jag inte ehuru jag äro bitter eller ej. Yang säger att jag är bitter, men jag litar inte helt och fullt på honom då han, just nu, vandrar omkring på rosa moln och därmed inte ser klart. Denna beteendeförändring är speciellt märkbart i hans nyanammade approach till mocksen. In fact; Yang är den första att lämna elakheten bakom sig (Lite för tidigt, if you ask me. Men, oroa er inte, den kommer mest troligtvis tillbaka lagom till Finals.).

Övriga uppdateringar:
 - Min häl is the place to be, fråga skoskavet får ni höra.
 - Skolan är inte riktigt the place to be, men liks förbannat the place where you are.
 - Fru svensklärarinna är inte en talare, hon är en läsainnantillare. Ändå finns det a place for her i våra hjärtan.
 - Om du vill motbevisa Gandalf så (varning, varning); do not become the Balrog. The Balrog föll ner i djupet and got slayed.
 - Grahamsgrynsgröt är den godaste gröten med den grymmaste alitterationen ett grötnamn kan ha.

Ja, borde det kanske tilläggas att tre beskaffenheter jag besitter har uppdagats? Ja, det borde det. Jag är väldigt bra på detta:
1. Älta
2. Analysera
3. Observera (alternativt iaktta)

Ni kanske ser det som en väldigt negativ självsyn att kalla mig själv för duktig ältare, men tvärtom ser jag det som en rätt bra grej. Om jag ältar så bearbetar jag, och om man bearbetar saker med ens så stör dem en inte senare. Inte i lika stor utsträckning i varje fall. Dessutom är det här med "data processing" bra när man ska skriva labbrapporter... Jag vet hur fel det låter, jag är bara lite långsäkt ibland.

I och med denna nyuppkomna förvirring känns det som att något borde fastställas. Därmed önskar jag meddela att jag imorgon lämnar staden för en lyxweekend i Sollefteå där muppfilmstittning och prinskorvsstekning kommer ta plats. Jag är fullt medveten om att detta lät vaguely dirty, men så är inte fallet. Det som händer är helt enkelt att jag och Christina ska isolera oss från omvärlden en liten stund och ägna tiden åt att sakta men säkert lessna på varandra och förlora vårt förstånd. 
          Underbart. Helt underbart. 

That's it folks.



Kommentarer
Postat av: Semikolon

Jaa du Johanna. Jag tror jag vill gifta mig med ditt inlägg. Svengelska is the shit, men samtidigt undrar jag verkligen om din häl är the place to be. Hmm. Ha det underbart på lyxweekenden med Christina!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback