Ett enda stort äsch

Jag är lite som en sinuskurva just nu. Jag är sanslöst glad ena stunden för att i nästa bara vilja gå och lägga mig. Idag led jag av "upp som en sol, ner som en pannkaka"-syndromet. Helskön start på morgonen med att snooza i evighet till Sophie Zelmani, känna sig sådär lagomt snygg och få skjuts till skolan. Under matteprovet satt jag mest och skrattade lite tyst för mig själv åt mina patetiska försök att minnas hur miniräknaren fungerar och främst av allt fann jag mina uträkningar, svar och forumleringar märkligt lustiga. Har aldrig varit så glad över ett så misslyckat prov. Likadant kände jag gällande de två tidigare engelskaskrivningarna och dessutom dagens andra matteprov. Snacka om att ta livet med en klackspark...

Glädjen låg på topp ändå fram tills det visade sig att det bara finns en plats kvar på tåget till Göteborg, vilket inte är av fördel för mig och Christina. Helt plötsligt låg mitt inre utsmetat över golvet i Sveriges, just då, mest stinkande datasal. Mest deppigt är nog ändå att det är historiaprov imorgon. Efter alla turer med Kristina lär hon hata mig på riktigt efter imorgon.

Ja, och på vägen hem kände jag mindre manlig och vägrade gå mot rött. Fastän alla andra gjorde det. Det var en halverst obekväm tvångstanke, av en förhållandevis pinsam natur.

Jag skulle vilja skryta lite, men det känns fel. Dagens sorger och förbannelser har nog sargat min stolthet litegrann ändå. Men nej, för faringen, jag kör på ändå. Jag är jävligt bra. Så bra att jag köpte en ny skinnjacka i helgen för det var jag värd. Jag har slitit som ett djur den senaste veckan och jag är så duktig och alla andra är så duktiga och jag är så bra och ni är så bra och alla är så bra som kämpar och står i.

Jag känner litegrann för en lista. Punktform är önskad form just nu. Dock lider jag brist på inspiration för käcka små listor, men jag kan ge det en chans. Det får bli en sakerattseframemotlista. Eller nåt liknande.
 
 > Imorgon ska jag mysa med mina "storasystrar" som jag inte träffat ordentligt på evigheters evighet.
 > Studenten kommer snart och jag har börjat planera för sömnad av främst studentklänning och   eventuellt balklänning. Vi får se vart det bär, helt enkelt.
 > Jag ser framemot att livet ska börja, kanske blir det rent av roligt.
 > Jag ser eventuellt framemot Shape-up på lördag. Är lite kluven där än så länge.
 > Nästa dusch. Vaaaarmt.
 > Nästa vända på biblioteket. Jag kände mig väldigt kulturell när jag var där igår.
 > Att besöka optikern och få veta hur skadad jag är ska bli roligt. Glasögon ska bli kul.
 > Jag ser med förtjusning framemot den dag då min kära brödrost anammar det här med underkastelse. Elektriska apparater har inga mänskliga rättigheter och därför är det okej för mig att uttrycka denna längtan.
 > Att finna lycka
 > Särskilt mycket väntar jag på den stund när jag kommer hitta något vettigt att skriva.

Nu tog det slut på roligheterna. Jag återkommer när jag har något förträffligt och bedårande att delge. Kanhända att det tar ett litet tag, men jag i och med att jag har lovat detta så kommer jag förmodligen börja leta efter förträffliga och bedårande detaljer i livet de närmsta dagarna. Sweet.


Kommentarer
Postat av: Semikolon

Jag vill också tycka att jag är så bra att jag köper en skinnjacka åt mig själv! Fast...jag måste spara pengar först då :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback