jag tänker fortfarande inte klart

Årets påskdepression har varit den bästa hittills; den har inte alls varit så hemsk som tidigare år. Utomordentligt positiv vändning vill jag lova. Mina framtidsutsikter, vad det gäller denna högtid, är förhållandevis ljusa. Formidabelt. Jag tror det, till stor del, har att göra med att jag inte känt mig ockuperad eller fast i en och samma miljö, med samma människor, utan att jag istället varit fri att välja, precis varje dag, vad jag vill göra och huruvida jag vill träffa någon annan människa eller ej.

Från en sak till en helt annan; återigen har jag en oerhörd lust att tala franska. Det bara bubblar upp egenpåhittade, fransklåtande meningar ur strupen hela tiden. Jag tror jag måste leta reda på mina gamla anteckningsböcker. På så vis skulle jag ju kunna prata på riktigt, och inte bara låtsas. Det skulle vara något. Franska är egentligen oerhört roligt att prata.

I otyglathoppandemellanolikaämnenbloggteknikens tecken så måste jag bara nämna att jag sitter och lyssnar på RadioUmeå 102,3. Hejdlöst svängigt. Det är omöjligt att inte le lite småfånigt och dansa med.

Jag har även en del, i princip, sammanhangslösa tankar jag skulle vilja dela med mig av. Exempel på dessa är att kokt potatis inte är särskilt gott att micra, leverbiff är i vissa kretsar inte accepterat som fyllekäk, ordet 'sprit' känns ohyggligt groteskt (same thing goes for 'spritfylla' och 'leverbiff'), tina turner är lite småjobbig, det är mjukt att sova med två täcken, dålig dansmusik ger en mindre värd kväll, det är lite skumt när baren inte serverar sprit men dock kaffe och kaka (?), saab-reklamen är väldigt fin. 

Sist av allt vill jag återuppta ämnet 'mitt duschrum'. Det kickar alla andra duschars ass (som jag känner till). Nu i helgen så har jag duschat på övervåningen och det var längsen jag led så förskräckligt, fysiskt talat. Aj, säger jag bara. In addition vill jag säga också att jag hatar min hyresvärd. Usch och tvi. Hagga.

Och nej just; jag tänker fortfarande inte klart. Därav det lilla kaoset. Jag ber nog om ursäkt för det. Jag är inte särskilt stolt.


 

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

oho, bloggar du också? Det har jag totalt missat, hädanefter ska jag hålla koll. Glad påsk btw


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback