Ibland gör jag bra ifrån mig

Påsklovet gick sannerligen i en rasande fart. Helt galet fort var det över. Under tiden så kändes det dock som att tiden flöt på synnerligen långsamt, men nu i efterhand är det bara ett virrvarr av dar och händelser.

Tiden hemma i Vilhelmina var kort, men kärnfull på sitt vis. Jag fick spendera några dagar med familjen upp i fjällen, vilket var somewhat peculiar med tanke på att det var pappadelen av familjen. Omvänt, som alltid. Jag fick också leka lift, bygga en dödsdömd snögubbe, åka pulka en hel gång, bära ved, ringa karlsson på taket och vara redig.

Även om detta var mys av rang så gjorde jag helt rätt i att stanna några extra dagar i Umeå. I den frågan stöttar jag mig själv till fullo. Jag fick bestämma själv vad jag ville göra och kände mig inte alls låst, som jag gjort så många gånger förut. Det var klokt att skära ner Vilhelminavistelsen till bara tre dagar, det blev på något sätt mer intensivt och mindre långtråkiga stunder. Dessutom fick jag mer tid i Umeå. A win-win situation. Very much so, in deed.

Jag vet inte hur jag ska sätta ord på vad det är jag vill säga. Jag är fortfarande helt hänförd. Dryg är jag nog också men det vet jag många som är så det gör ingenting. Man kan säga som så att jag är full av bokstäver och ord som alla vill ut på en och samma gång. Jag är också väldigt glad. Plus att jag köpte en ny klänning idag som jag kanske ska ha imorgon. Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback