as opposed to shaken

Jag ber om ursäkt för föregående inlägg. Det var inte min mening att klaga på flitiga människor, eller anklaga någon för att ljuga, eller sura för att någon skriver om pluggeri. Jag menade inte heller att jag är bättre än alla andra, för sa jag det så vore jag en sjusärdeles dumbom. Jag undrade mest bara om det är möjligt att någon överhuvudtaget pluggar så ihärdigt, hela tiden? Hm, men jag är fortfarande lite upprörd över det faktum att vi kallar det plugg. Det är inte ens roligt att säga. 

Jag känner att punktformen har uteblivit på sistone och det är något som i ärlighetens namn gör mig lite ledsen. Tack och lov är det ett lättåtgärdat problem. Det mest sammanhangslösa i dagsläget, och vad som passar bäst i punktform just nu, är saker jag stör mig på. Så, här kommer en lista entitled 'saker jag stör mig på':

1. ordet plugga
2. att jag skriver ett inlägg som jag sedan ber om ursäkt för utan att någon ens ifrågasatt det. varför skulle jag nödvändigtvis be om ursäkt? jag blir förbannad.
3. att jag inte påbörjar mina punkter med stor bokstav, vad är det för trams? (jag ids dock inte ändra på det nu, det vore inte consistent)
4. att jag nu insett i hur stor utsträckning min eye-sight failar mig; tänk att saker och ting har tydliga, skarpa kanter. who knew?
5. att jag är incosistent i att vilja vara consistent. det är väl väldigt inconsistent att inte kunna hålla isär två språk i skrift?
6. att inconsistent egentligen inte är den exakta motsatsen till consistent. men, fuck you. nu kör jag på det.
7. ord som i allmänhet kan kopplas till jean och hennes fasoner, exempelvis consistent
8. att jag i lördags gick och la mig klockan nio vilket är tidigare än jag gått och lagt mig på en lördag på år och dar
9. att punkt numro åtta inte innehåller ett enda gudsförgätet skiljtecken
10. att jag låter bitter, när jag egentligen är väldigt glad
11. att jag sitter och rynkar på ögonbrynen, varför?
12. att jag är avundsjuk på mig själv stör mig exceptionellt mycket, kan jag inte bara inse att det är jag som lever detta goda liv och att jag därför inte har någon som helst anledning att vara avundsjuk? jag är rolig jag.
13. jag stör mig på att jag är störd. men jag tycker också att det är jämarns roligt.

Jag hittar inte på något mer jag stör mig på, men, right me if I'm wrong; är det inte passande att en eländig eländeslista, som the one posted above, innehar just tretton punkter? Egentligen så ska ordet tretton skrivas i siffror, för min gamla svensklärarinna sa att numrena från ett till tolv skriver man ut, men från 13 och uppåt skriver man i siffror. Nu vet ni det.

Nu såhär i slutet så känner jag nog att jag vill be om ursäkt för detta inlägg också. Vilket himla tidsslöseri. Jag ska skärpa mig, det ska jag verkligen göra. Jag önskar mig lycka till. Nu får det fanimej vara sängdags.

Jag förstår inte varför jag känner så mycket för att svära idag. Fy så onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback