Ambitiös, eh?

Jag undrar lite över en sak; pluggar alla så mycket som dom säger? Jag blir tokig på att alla skriver hur mycket de pluggar och sliter och inte orkar leva sitt övriga liv för att all kraft går åt just den sysselsättningen. Eller är det bara tomma ord? Visst; jag kan också säga att jag pluggar som en tok, men jag pluggar ju egentligen inte. Allvarligt talat så gör jag tusen andra saker samtidigt och sliter inte direkt ut mig själv. Nog har det varit stunder när jag lidit - främst måndag, fredag och lördag v.7 - men utöver det så är det inte så jobbigt att plugga. Eller är det kanske bara jag som har en annorlunda pluggteknik? Och vem fan kom på att det skulle heta plugga? Det är inte begripligt. Jag borde dock plugga, men jag gör det inte. Obegripligt, javisst, men också begripligt, för det är banne mig inte kul. Inte jobbigt, men inte heller roligt.

Det finns många saker man kan göra som är roligare än att plugga. En av dessa är att äta, och det tänker jag göra nu. Sen, efteråt, kanskekanske att jag öppnar en bok och tittar lite i den. Kanskekanske. I mean it enough to say it twice.

Det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback